Odkryto nową planetę! To Mega Ziemia

Astronomowie odkryli nowy typ planet pozasłonecznych, którego przedstawicielką jest planeta Kepler - 10c, o masie 17 razy większej od masy Ziemi.

/ Fot. By NASA/Ames/JPL-Caltech [Public domain], via Wikimedia CommonsKepler - 10c została odkryta już w 2011 roku i zaklasyfikowana jako gazowy gigant, nieco mniejszy od Neptuna. Najnowsze badania dowodzą jednak, że Kepler to tak naprawdę Mega - Ziemia, której masa jest 17 razy większa od masy naszej planety - donosi tvn meteo.

Nowo odkryta planeta jest zbudowana ze skał, jest zwarta i stała, a do tego o wiele większa niż poznane do tej pory tzw. "super Ziemie" i dlatego otrzymała nazwę "Mega - Ziemia". Naukowcy podkreślają, że to "Godzilla wśród skalistych planet".

Planeta krąży wokół gwiazdy przypominającej nasze Słońce co 45 dni i jest oddalona o 560 lat świetlnych od Ziemi w gwiazdozbiorze Smoka.

Na razie nie wiadomo w jaki sposób powstają tak wielkie planety, jednak, jak podkreślają naukowcy, tego typu planet jest z pewnością więcej.

Odkrycia dokonali naukowcy z Harvard - Smithsonian Center for Astrophysics wykorzystując instrument HARPS-North. Ma ono bardzo duże znaczenie w badaniu powstawania życia we Wszechświecie.