Odkryto planetę wielkości Ziemi. To Kepler - 186f

"To odkrycie nie tylko dowodzi istnienia odległych światów podobnych do naszego, ale też wyznacza kierunki przyszłych poszukiwań odległych planet zdolnych do utrzymania życia" - podkreślają naukowcy. Planetę podobną do Ziemi odkrył teleskop Keplera.

/ Fot. PAP/EPA/NASA/JPL-CALTECH/T.PYLEJak donosi Rzeczpospolita.pl Kepler - 186f, bo tak nazywany jest odkryty glob, znajduje się 490 lat świetlnych od Ziemi. Ta podobna do naszej planeta, na której może istnieć życie odkrył Kosmiczny Teleskop Keplera. Teleskop został wysłany na orbitę w 2009 r., jednak z powodu awarii musiał wcześniej zakończyć swoją pracę. Dostarczył jednak zdjęcia na których naukowcy dostrzegli nowy obiekt.

O odkryciu w magazynie "Science" poinformowała Elisa Quintana z Ames Research Center NASA i Instytutu SETI. Jak podkreśliła, "poszukiwanie takich planet było głównym celem Teleskopu Kosmicznego Keplera. Gwiazda jest czerwonym karłem typu widmowego M. Ponad 70 proc. z setek miliardów gwiazd w naszej galaktyce to właśnie takie gwiazdy".

Kepler - 186f jest piątą, najbardziej zewnętrzną planetą krążącą wokół swojej gwiazdy macierzystej. Elisa Quintana podkreśla, że to pierwszy raz, kiedy znaleziona została prawdziwa planeta, która wielkością przypomina naszą planetę i krąży wokół innej gwiazdy w strefie w której może istnieć życie. Wielkość nowo odkrytej planety naukowcy oszacowali na podstawie zaobserwowanego minimalnego przysłonięcia gwiazdy Kepler - 186 przez przechodzący na jej tle glob. Naukowcy podejrzewają, że Kepler - 186f może być skalistym światem, podobnym do Wenus, Ziemi, czy Marsa.

Wszystkie odległe planety, które odkrył teleskop Kepler są na celowniku Allen Telescope Array Instytutu SETI, który zajmuje się poszukiwaniem sygnałów pozaziemskiej inteligencji. Do tej pory, naukowcy nie odebrali żadnego sygnału nadawanego z nowo odkrytej planety. Pracownicy Instytutu wraz z NASA nie ustają w nasłuchiwaniach odgłosów ewentualnej cywilizacji. Jednak, jak przyznają, żeby sygnały do nich dotarły, muszą być bardzo silne.

Źródło:Rzeczpospolita.pl

to informacja z rzeczpospolita.pl

Zwięźle, poprawnie i bez zbędnych dodatków. Informacja.

W przeciwieństwie do gazeta.pl:

wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/10,114927,15822037,Odkryto _planete_wielkosci_Ziemi_w_strefie_zamieszkiwalnej_.html

gdzie bez najmniejszego skrępowania w tytule pojawia się : "Jest skalista i ma wodę",
by chwilę potem napisać: "Możliwe, że planeta Kepler-186f jest skalista i występuje na niej ciekła woda."

Czy zatem można się dziwić, że dzieci młodsze i trochę starsze nie rozróżniają miedzy tym co jest, a tym co jest niewykluczone, choć niepotwierdzone.
I że dzieciom dorosłym to pozostaje..?

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.