Facebook Google+ Twitter

Odmienić oblicze MCKiS-u w Jaworznie

Rozmowa z Dawidem Paskiem, nowym kierownikiem działu marketingu Miejskiego Centrum Kultury i Sportu w Jaworznie.

 / Fot. Dawid Pasek– Jaką ma Pan wizję instytucji w której rozpoczął właśnie pracę?
–Miejskie Centrum Kultury i Sportu w Jaworznie jest dobrze naoliwioną maszyną do robienia wielu ciekawych rzeczy, o których wielu jaworznian po prostu nie wie. Jednak MCKiS nie jest do końca dobrze postrzegany na zewnątrz. Trzeba to zmienić. Spotkałem
ludzi, którzy robią kapitalne rzeczy, np. związane z multimediami. Mało kto o tym wie. Takie rzeczy na zewnątrz funkcjonują tylko okazyjnie.

– Jak chce Pan poprawiać wizerunek MCKiS-u?
– Pierwszym z pomysłów jest niedawno ogłoszony konkurs na nowe logo MCKiS-u. Prace są przyjmowane do 28 września. Znak graficzny musi nawiązywać do tradycji Towarzystwa Gimnastycznego Sokół w historycznej siedzibie którego znajduje się dzisiaj Miejskie Centrum Kultury i Sportu. Konkurs ma charakter otwarty i jest adresowany do wszystkich twórców. Zwycięzca, który w nagrodę dostanie 1000 złotych zostanie wyłoniony 12 października.

– Dlaczego chcecie zmieniać obecne logo?
– Logo musi dobrze prezentować się w wersji czarno-białej, czy też naszyte na materiale. Obecne nie do końca jest identyfikowalne z MCKiS-em. Chciałbym zmienić cały system identyfikacji wizualnej firmy, tak aby był on spójny. Dzisiaj nie ma czegoś takiego jak marka MCKiS. Trzeba to zmienić zaczynając od logo. Firma musi mieć swój znak rozpoznawalny „na mieście”, dobrze się kojarzący i przede wszystkim dobrze wyglądający. Musi wyróżniać też jaworznicki MCKiS na tle podobnych instytucji w naszym kraju. Sokół rozwiązuje sprawę - nikt nie pomyli nas z MOSiR-em, OSiR-em, MCK-iem...

– Pojawił się też konkurs skierowany do mieszkańców, w którym do wygrania jest bardzo atrakcyjna nagroda...
- Ogłosiliśmy konkurs na najlepsze wakacyjne zdjęcie z imprez, których organizatorem jest MCKiS. Trójce zwycięzców ufundujemy wejściówki uprawniające do darmowego wstępu na wszystkie imprezy organizowane przez nas w roku 2008. Na zdjęcia czekamy do końca wakacji, czyli do ostatniego dnia sierpnia. Nie trzeba być zawodowym fotografem, by uchwycić coś interesującego. Celowo nie narzucamy co ma być na fotografiach. Może to być występująca gwiazda, zadowoleni, bawiący się ludzie. Wszystko co uda się zaobserwować i uchwycić obiektywem aparatu.
Jeśli akcja będzie cieszyć się popularnością to być może przygotujemy wystawę tych fotografii.
- Obecne logo nie najlepiej spełnia wszystkie swoje funkcje, nie do końca jest identyfikowalne z MCKiS-em - powiedział w wywiadzie dla Wiadomości24.pl Dawid Pasek / Fot. Scan: Marek Iwaniszyn
– A inne przedsięwzięcia, związane z promocją centrum?
– Witryna internetowa - to w dzisiejszych czasach jedno z najważniejszych źródeł komunikowania się. Ludzie szukając informacji zaczynają od strony www. Nasza nie prezentuje się najlepiej. Słychać zarzuty, że jest archaiczna, nie najlepsza kolorystycznie. Doceniam ogrom pracy jaki włożyli w tą stronę nasi informatycy, ale czas na nową witrynę, przede wszystkim z użyciem nowszych narzędzi. Chciałbym, by strona była łatwiejsza w administracji oraz by mogło ją administrować kilka bądź kilkanaście osób. Dziś są to dwie osoby. Chcielibyśmy też dołożyć do niej elementy multimedialne. Potrzeba też kompleksowej informacji - kalendarza imprez, zawierającego wszystkie propozycje z terenu miasta. Nie tylko te, których organizatorem jest MCKiS.

– Wkrótce będzie program telewizyjny MCKiS w lokalnej stacji...
W środę ruszy czterominutowy program w lokalnej telewizji realizowany przez MCKiS. Będzie nazywał się „Sokół Express”. Będzie w pełni naszą produkcją: scenariusz, realizacja, montaż, lektor i czołówki. Chcielibyśmy w tygodniu robić dwa takie programy. W poniedziałki w całości poświęcone sprawozdaniom z weekendowych imprez kulturalnych i sportowych. Czwartkowy natomiast poświęcić na zapowiedzi najbliższego weekendu.

– Za dwa tygodnie Dni Jaworzna. Kogo mieszkańcy zobaczą?
– Gwiazdą tegorocznych Dni Jaworzna, które odbędą się w dniach 15 - 17 czerwca będzie zespół Kult. Występ Kazika Staszewskiego przewidziany jest na niedzielny wieczór około godziny 21. Zakończy go pokaz sztucznych ogni. Występ gwiazdy poprzedzą Gang Olsena – od 16 oraz Vintage – od 18. W skład tej grupy wchodzą byli członkowie Oddziału Zamkniętego oraz Budki Suflera. Dzień wcześniej na jaworznickiej scenie zaprezentują się zespoły: Verba, Sztywny Pal Azji oraz Habakuk. Oprócz koncertów odbędzie się wiele imprez towarzyszących, m.in. bieg o Puchar Prezydenta i Kustorza Sanktuarium Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Jaworznie – osiedlu Stałym.

– Jak przebiega kampania reklamująca Dni Jaworzna?
– Jesteśmy w fazie dopinania szczegółów. Chcielibyśmy, by na ulicach naszego miasta oprócz plakatów i banerów pojawiły się też flagi z barwami Jaworzna [biało-zielone- przyp. M.I.], takie same na rogatkach miasta. Skorzystamy z pomocy prasy lokalnej i instytucji. Zaczynają się pojawiać spoty reklamowe w lokalnej telewizji. Dni będziemy promować przez nowe nośniki reklamowe. W zeszłym roku na zakończenie lata mieszkańcy Jaworzna wysłuchali koncertu Patrycji Markowskiej. Kto przybędzie w tym roku? Tego jeszcze nie wiadomo. Jak powiedział Wiadomościom24.pl Dawid Pasek rozmowy trwają... / Fot. Marek Iwaniszyn Chodzi np. o duże plakaty zawieszane na wiatach przystankowych.

– Nie pojawia się dotąd informacja o nocy świętojańskiej.
– Informacji nie ma, bo od tego roku nie będą organizowane specjalne imprezy w noc świętojańską. Uchwałą Rady Miejskiej przesunięto dni Jaworzna z początku czerwca na trzeci weekend miesiąca i w ten sposób połączono oba święta. Dzięki temu można zorganizować jedną, wielką imprezę. Co za tym idzie więcej ludzi znajdzie w niej coś dla siebie.

– Wiadomo kto wystąpi na zakończenie lata 2007?
– Trwają rozmowy z kilkoma zespołami. Na razie żadnych konkretnych informacji podać nie mogę. Za program i przygotowanie tego typu imprez odpowiada Dział Imprez Kulturalnych i to on negocjuje warunki z gwiazdami.

– Dlaczego zdecydował się Pan podjąć pracę na stanowisku kierownika ds. marketingu w Miejskim Centrum Kultury i Sportu?
– Tak naprawdę to była ponowiona propozycja, z której wcześniej nie skorzystałem. Wcześniej pracowałem w Urzędzie Miejskim. Doszedłem do wniosku, że mam tam jeszcze parę rzeczy do zrobienia i wówczas zrezygnowałem z tej oferty. Teraz pomyślałem, że to jest dobry czas na zmiany.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Tak komasacja jest dobra oszczędna przede wszystkim, dwie duże imprezy letnie trzecia zimowa i koniec roku tak wygląda plan imprez w mieście

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dobra lokalna robota!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.