Facebook Google+ Twitter

Odmłodzony Kraków na billboardzie Żywca

  • Źródło: Gazeta Krakowska
  • Data dodania: 2007-09-25 09:37

Na wielkim billboardzie wiszącym od kilku dni na budynku PKP przy rondzie Mogilskim widnieje ogromny napis "Żywiec sponsorem jubileuszu 750-lecia Krakowa". Problem w tym, że Kraków obchodzi w tym roku 750-lecie lokacji. Samo miasto jest o wiele starsze.

 / Fot. Marian SatałaPoczątki Krakowa giną w mrokach dziejów, ale jeśli wierzyć kronikarzom, gdzieś około roku 700 książę Krak wspólnie z szewcem Skubą zabił smoka i założył gród. Pewne jest, że już w roku 1000 zostało tu ustanowione biskupstwo. Skąd więc informacja, że nasze miasto liczy zaledwie 750 lat?

- Sprawdzam, skąd się wziął błąd - przekonuje Izabela Helbin, dyrektorka magistrackiego Biura Promocji i Marketingu. - Przy podpisywaniu umowy zwracałam szczególną uwagę, że jest to 750-lecie lokacji miasta, a nie jubileusz założenia grodu. Żywiec jest oficjalnym sponsorem jubileuszu, mają do końca roku prawo używania napisu, tyle że bez błędu. Pisemnie poinformowałam firmę o problemie. Spodziewam się, że błąd zostanie naprawiony.

- Kraków jest dla nas szczególnym miastem, związki Żywca z Krakowem zawsze były bardzo mocne - mówi Eliza Panek, rzeczniczka prasowa grupy Żywiec. - Zostały one utrwalone w przypadku piwa na początku lat 50. XX w., kiedy to na etykiecie pojawiła się para krakowiaków, która zresztą jest na butelkach i puszkach do dziś. Zapewniam, że nasze intencje były dobre. Postaramy się jak najszybciej naprawić błąd. W reklamie zabrakło jednego istotnego słowa - lokacja. Wszystkich serdecznie przepraszamy.
K. W.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.