Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Odświeżone BMW X5

Łukasz Mic
Łukasz Mic
Doczekaliśmy się nowego BMW X5. Na tle poprzednika, odświeżony model cechuje przede wszystkim przeprojektowana gama silników, kosmetyczne modyfikacje nadwozia oraz ulepszone systemy wspomagania kierowcy.

Wprawne oko zapewne dostrzeże w designie większe wloty powietrza w przedniej części nadwozia, zwiększone zostały powierzchnie przednich i tylnych nakładek nadkoli. Lakierowanie w kolorze nadwozia informuje nas o wyższej mocy jednostek napędowych. Tradycyjnie nie mogło zabraknąć podwójnych okrągłych reflektorów, które wzbogacono o pierścienie z diodowym oświetleniem LED. Pełnić będą funkcję świateł do jazdy dziennej.
W tylnej części nadwozia przeprojektowany został zderzak, dodano obwódki przy końcówkach układu wydechowego. W tylnych światłach w kształcie litery "L" mamy dwa jednolicie podświetlone rzędy diod LED. Opcjonalnie do pojazdu można zamówić przednie reflektory ksenonowe.

We wnętrzu dla lepszej obserwacji otoczenia została podwyższona pozycja siedząca. W standardzie znajdziemy system iDrive najnowszej generacji, który daje dodatkową możliwość intuicyjnej i łatwej obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych systemów audio, nawigacji i telekomunikacji. Na pokładzie nowego BMW X5 zmieszczą się dodatkowo dwie osoby przy zamówieniu trzeciego rzędu siedzeń. Bagażnik ma pojemność 620 litrów, który możemy powiększyć do 1 750 litrów.

Napęd BMW X5 przenoszony jest na cztery koła za pomocą systemu xDrive. Rozwiązanie ma na celu rozdzielenie momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi poprzez sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe. Dla jak najlepszej trakcji pojazdu zastosowano system DSC. Oba te rozwiązania poprawią właściwości jezdne X5.

Ponadto w nowym BMW X5 zastosowano szereg systemów ułatwiających prowadzenie i wpływających na bezpieczeństwo podróżnych. Na długiej liście standardowego wyposażenia znajdziemy, m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny chroniące głowę przeznaczone dla pasażerów siedzących z przodu i w drugim rzędzie, mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, odtwarzacz CD kompatybilny z plikami MP3 oraz wejścia AUX-IN czy czterostrefową automatyczną klimatyzację.

Do wyboru mamy kilka wariantów silnikowych:
BMW X5 xDrive50i: silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) o poj. 4,4 litra i mocy 407 KM. Do "setki" przyspiesza w 5.5 sekundy. Średnie spalanie wynosi 12,5 l/100km.

BMW X5 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC. Pojemność 3,0 litra i mocy 306 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 6,8 sekundy. Średnie spalanie: 10,1 l/100 km.

BMW X5 xDrive40d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Jednostka ma poj. 3,0 litra i generuje moc 306 KM. "Setkę" osiąga w 6,6 sekundy. Spalanie kształtuje się na poziomie 7,7 l/100 km.

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Pojemność 3,0 litra i mocy 245 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi 7,6 sekundy. Zapotrzebowanie na paliwo to 7,4 l/100 km.

Źródło: BMW

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto