Wprawne oko zapewne dostrzeże w designie większe wloty powietrza w przedniej części nadwozia, zwiększone zostały powierzchnie przednich i tylnych nakładek nadkoli. Lakierowanie w kolorze nadwozia informuje nas o wyższej mocy jednostek napędowych. Tradycyjnie nie mogło zabraknąć podwójnych okrągłych reflektorów, które wzbogacono o pierścienie z diodowym oświetleniem LED. Pełnić będą funkcję świateł do jazdy dziennej.
W tylnej części nadwozia przeprojektowany został zderzak, dodano obwódki przy końcówkach układu wydechowego. W tylnych światłach w kształcie litery "L" mamy dwa jednolicie podświetlone rzędy diod LED. Opcjonalnie do pojazdu można zamówić przednie reflektory ksenonowe.
We wnętrzu dla lepszej obserwacji otoczenia została podwyższona pozycja siedząca. W standardzie znajdziemy system iDrive najnowszej generacji, który daje dodatkową możliwość intuicyjnej i łatwej obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych systemów audio, nawigacji i telekomunikacji. Na pokładzie nowego BMW X5 zmieszczą się dodatkowo dwie osoby przy zamówieniu trzeciego rzędu siedzeń. Bagażnik ma pojemność 620 litrów, który możemy powiększyć do 1 750 litrów.
Napęd BMW X5 przenoszony jest na cztery koła za pomocą systemu xDrive. Rozwiązanie ma na celu rozdzielenie momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi poprzez sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe. Dla jak najlepszej trakcji pojazdu zastosowano system DSC. Oba te rozwiązania poprawią właściwości jezdne X5.
Ponadto w nowym BMW X5 zastosowano szereg systemów ułatwiających prowadzenie i wpływających na bezpieczeństwo podróżnych. Na długiej liście standardowego wyposażenia znajdziemy, m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny chroniące głowę przeznaczone dla pasażerów siedzących z przodu i w drugim rzędzie, mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, odtwarzacz CD kompatybilny z plikami MP3 oraz wejścia AUX-IN czy czterostrefową automatyczną klimatyzację.
Do wyboru mamy kilka wariantów silnikowych:
BMW X5 xDrive50i: silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) o poj. 4,4 litra i mocy 407 KM. Do "setki" przyspiesza w 5.5 sekundy. Średnie spalanie wynosi 12,5 l/100km.
BMW X5 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC. Pojemność 3,0 litra i mocy 306 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 6,8 sekundy. Średnie spalanie: 10,1 l/100 km.
BMW X5 xDrive40d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Jednostka ma poj. 3,0 litra i generuje moc 306 KM. "Setkę" osiąga w 6,6 sekundy. Spalanie kształtuje się na poziomie 7,7 l/100 km.
BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Pojemność 3,0 litra i mocy 245 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi 7,6 sekundy. Zapotrzebowanie na paliwo to 7,4 l/100 km.
Źródło: BMW
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?