Facebook Google+ Twitter

Ogólnopolska Kampania Ładnego Pisania

Ruszyła VI edycja Kampanii Ładnego Pisania. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na pogłębiający się w Polsce problem zaniku umiejętności ładnego pisania.

Logo kampanii / Fot. Materiały organizatora Firma Parker razem z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości już po raz szósty organizuje Ogólnopolską Kampanię Ładnego Pisania. Organizatorzy pragną zachęcić młodych ludzi do pisania piórem bowiem oprócz tego, ze pisanie w ten sposób kształtuje charakter pisma to również pozytywnie wpływa na ogólny rozwój młodego człowieka.

Jak wynika z raportu opracowanego przez firmę Vivento Infobrokers pisanie ręczne i pisanie wiecznym piórem przez dziecko wykazuje ścisły związek pomiędzy umiejętnościami pisania a wynikami w nauce. Przeprowadzone badania pokazują, że dzieci, które wcześniej i z dobrym efektem opanują tę sztukę są bardziej pewne siebie, często odnoszą sukcesy w szkole, szybciej piszą egzaminy, których wyniki bywają nawet o ocenę wyższe od innych rówieśników.

Zdarza się i tak, że dzięki ładnemu charakterowi pisma można znaleźć dobrą pracę, ponieważ pracodawcy podczas rekrutacji coraz częściej analizują charakter pisma kandydatów.

Do 14 listopada trwa Konkurs Ładnego Pisania będący jednym z głównych elementów Kampanii Ładnego Pisania Konkurs przeznaczony jest dla młodzieży gimnazjalnej. Celem konkursu jest wyróżnienie osób o najładniejszym charakterze pisma. Zadaniem konkursowym VI edycji Kampanii Ładnego Pisania będzie opisanie za pomocą wiecznego pióra swojego największego marzenia. Prace powinny być pisane na białych, gładkich, bez żadnych zdobień kartkach A4.

Kryteria oceny prac:
1. wykorzystanie możliwości stalówki pióra przy kształtowaniu liter
2. (np. zróżnicowanie grubości kreski),
3. zachowanie zasad liternictwa odręcznego pisma,
4. estetyka, ład, właściwe rozmieszczenie tekstu na kartce papieru (marginesy i odstępy między wierszami),
5. praca nie może zawierać ilustracji i ozdobników ani być zbytnio stylizowana,
6. ocena formy językowej (tekst musi być poprawny stylistycznie i gramatycznie, stosowny językowo a także powinien być niebanalny).
Logo kampanii / Fot. Materiały organizatora

Wszelkie pytania dotyczące Konkursu Ładnego Pisania i Kampanii można kierować na adres:

adam.malik@inkubatory.pl lub tel.022 628 20 27 albo 0519 165 102

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

oczywiście na konkurs:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Przynajmniej komentarze :) milamilo

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jak się już ma Parker'a to trzeba ładnie pisać :) nawet komentarze;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.