Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

56963 miejsce

ONZ wyznacza nowe trendy w biznesie

Pod egidą Inicjatywy Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych Global Compact zaczyna się w Polsce trudna do przewidzenia przemiana.

Młodzi przedsiębiorcy wspierają ekonomię społeczną w Polsce / Fot. Paweł Kajetanowicz (UCE)Organizacje społeczne, zamiast prosić prywatne firmy o wsparcie, chcą uczyć się od nich zarządzania zasobami.

Biuro projektowe UNDP (United Nations Development Programme) w Polsce, jedna ze 166 jednostek Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju na Świecie, wdraża projekt zawierania współpracy między sektorem społecznym a szeroko pojętym biznesem.

Oczywiście, sam fakt nie jest niczym nowym. Prywatne przedsiębiorstwa czy korporacje wspomagają, najczęściej finansowo, stowarzyszenia i fundacje. W przypadku mniejszych firm wynika to najczęściej z dobrej woli właściciela, dla większych jest to element tzw. polityki społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR). Działania prospołeczne budują pozytywny wizerunek firmy, która przestaje być jedynie machiną przynoszącą zyski, a staje się uczestnikiem ważnych działań społecznych, które bez jej wsparcia mogłyby się nie udać.

Organizacje non-profit z radością przyjmują każdą pomoc, ale nie chcą być od niej w pełni zależne. Próbują znaleźć metody na zdobycie środków dzięki własnej działalności. Ten szlachetny pomysł napotyka jednak na poważną przeszkodę.

Zazwyczaj osoby zaangażowane społecznie nie mają doświadczenia w zarządzaniu projektami biznesowymi. Brakuje im m.in. znajomości rynku, prawa działalności gospodarczej oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jak pokazuje przykład projektu UNDP, nie muszą się z tego powodu poddawać. Mogą zwrócić się o pomoc do sprawdzonych menedżerów, na co dzień zarządzających prężnie działającymi przedsiębiorstwami.

Choć jeszcze mało znany, pomysł UNDP wprowadza bardzo racjonalny model współpracy między biznesem a podmiotami ekonomii społecznej. Zamiast dawać pieniądze, szefowie prywatnych firm uczą jak zarabiać. Udostępniają rozwiązania IT, szkolą, dzielą się know-how i pomagają w promocji wszystkiego, co mają do zaoferowania podmioty non-profit.

Tym ostatnim pozwala to rozpocząć działalność gospodarczą, z której zyski przeznaczą na cele statutowe. Bez wątpienia stałe źródło przychodów własnych zabezpiecza ich działalność, dotąd opartą jedynie o nieregularną pomoc sponsorów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.