Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Opowieści tygrysa" zelektryzowały publiczność Skrzyżowania Kultur

Ewa Bo
Ewa Bo
Adam Oleksiak, Kajetan Witkowski/mat. Stołeczna Estrada
Czwarty dzień 8. Warszawskiego Festiwalu Skrzyżowanie Kultur dobiegł końca. Kolejni artyści zaprezentowali sztukę Dalekiego Wschodu. Tym razem na scenie pojawiła się koreańska śpiewaczka Ahn Sook-sun i japońska grupa bębniarzy Ondekoza.

W czwartym dniu 8. Warszawskiego Festiwalu Skrzyżowanie Kultur publiczność również była świadkami niesamowitego widowiska.

W pierwszej jego odsłonie na scenie pojawiło się dwoje ludzi. Przyjechali do Polski z dalekiej Korei, aby opowiedzieć baśń o biedaku, któremu bezduszni krewni odmówili pomocy. Ahn Sook-sun opowiadająca historię nędzarza w międzyczasie przekazywała prawdy o ponadczasowej wymowie, jak choćby ta o matce rodziny, która jest bardzo potrzebna zwłaszcza, gdy bieda spojrzy w oczy.

Rozpoczęcie 8. Warszawskiego Festiwalu Skrzyżowanie Kultur

Na widowni panowała cisza, jak makiem zasiał, przerywana jedynie oklaskami w chwili, kiedy narratorka opowieści musiała przerwać, aby napić się herbaty. Koreańska opowiadaczka baśni przemieniała się raz to w nędzarza, innym razem w złego brata i jego chytrą żonę, aby po powrocie znękanego męża do chaty wczuć się w postać współczującej, mądrej towarzyszki życia pozostającej z biedakiem na dobre i na złe.

Wówczas to słychać piosnkę o niedoli z pytaniem, jak ją przemienić w bogactwo… To wcale nie jest niemożliwe i do ledwie wiążącego koniec z końcem rolnika w końcu także uśmiechnie się szczęście. Ratując od niechybnej śmierci jaskółkę zaskarbił sobie jej wdzięczność i ziarenko tykwy, w której owocach znalazł magiczne pudełka ze stu tysiącami wonów i ziarenkami ryżu nieprzebranej ilości. Co ciekawe, nie chełpi się tak uzyskanym bogactwem a pragnie podzielić się swoją radością z najbliższą rodziną.

Energia Orientu - dzień trzeci 8. Warszawskiego Festiwalu Skrzyżowanie Kultur

Opowiadana przez kobietę baśń jest mądrą przypowieścią, w czasie której bębniarz podaje rytm i powtarza co bardziej emocjonalne wyrażenia i okrzyki. Relacjonowanie dramatycznej historii biedaka nie jest zwykłą prozą, ale jest śpiewana, recytowana i podkreślana gestem oraz tanecznym ruchem. Artyści ubrani są w tradycyjne stroje z epoki. Występ ten można porównać do opery.

Widowiskowym połączeniem ludzkiej siły, rytmu i mocy instrumentów był występ japońskiej grupy bębniarzy Ondekoza.

Zbudzone głosy Azji na Skrzyżowaniu Kultur

Prezentująca ich redaktor z Programu 2 Polskiego Radia przekazała informacje o japońskich bębniarzach i fleciście. Niespodziewanie dla publiczności występująca w zespole kobieta okazała się filarem grupy, choć na początku wydawało się, że jest ona tylko jego atrakcyjnym elementem.

Muzyka rodem z Jakucji i Gruzji. Fotorelacja

Przyodziana w tradycyjne kimono pokazała widzom umiejętności muzyczne, poczucie rytmu i mistrzostwo w opanowaniu sztuki gestu i tańca. Udało jej się wprowadzić publiczność e stan wielkiej euforii i zachwytu. Z kolei mężczyźni imponowali rytmicznym zgraniem z muzyką flecisty, który miał dość trudne zadanie współistnienia z głośniejszymi od jego instrumentu bębnami.

Co wieczór na Warszawskim Festiwalu Skrzyżowanie Kultur czeka na publiczność niespodzianka i jest to z dnia na dzień wydarzenie coraz wyższej próby.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto