Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oprogramowanie dla działów PR i marketingu

mtx@op.pl
[email protected]
Niezależnie od tego, czy prowadzimy małą, średnią czy dużą firmę, musimy korzystać z komputerów i właściwego oprogramowania, które mogłoby ułatwić poruszanie się w segmentach przedsiębiorstwa.

Rozliczanie faktur, bazy klientów, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, zarządzanie pracownikami - te i inne czynności może mieć w pakiecie odpowiednie specjalistyczne oprogramowanie. O jego zaletach nie trzeba wspominać. Jakich narzędzi powinny używać w takim razie działy PR i marketingu?

Zapytałam o to Katarzynę Swatowską, dyrektor marketingu i PR Internet group. - Przyjęliśmy zasadę korzystania z oprogramowania i narzędzi, które umożliwiają samodzielne kreowanie treści i wprowadzania natychmiastowych zmian w razie takiej potrzeby, wspomagamy się oprogramowaniem wykorzystywanym wewnętrznie i zewnętrznie. Wewnętrzne to intranet, służący do komunikacji wewnętrznej, do rezerwacji zasobów, jako podręczna baza wiedzy marketingowej (szablony, logotypy, prezentacje itp.), i informacji w obszarze PR wewnętrznego.

W komunikacji zewnętrznej do zarządzania stronami www naszej grupy wykorzystujemy JetCMS. Nasza strona wymaga codziennej aktualizacji, wiec rozwiązania oparte na CMS, uniezależniające nas od firm zewnętrznych, bardzo usprawniają naszą pracę. Do zarządzania newsletterami i emailingami używamy Jet.Mail, który dzięki zaawansowanym mechanizmom targetowania oraz personalizacji umożliwia (przy jednoczesnej wysyłce milionów e-maili), indywidualne podejście do każdego dziennikarza czy klienta.”

Grzegorz Skuza, Public Relations Manager Agencji Reklamowej EURA7, uzupełnia listę o kilka niezbędnych narzędzi. Programy biurowe - Microsoft Office lub Open Office, systemy statystyczne - Google Analytics, system mailingowy – CMSnewsletter, kanały RSS jak i czytniki kanałów, system zarządzania treścią witryn internetowych - CMS manager oraz system CRM (Customer Relationship Managment).

Na zupełnie inne narzędzia zwraca uwagę Oksana Fiodorowa z firmy Seisan & Senden. - Pracowałam jako specjalista ds. marketingu w trzech różnych firmach i za każdym razem niezbędny był dla mnie zestaw Corel Draw i Photoshop. Parę trików graficznych trzeba zawsze umieć zrobić na szybko, nie korzystając z pomocy zawodowych grafików - mówi.

Ciekawy pakiet narzędzi oferuje firma SAP. W jej programie CRM znajdziemy instrumenty do zarządzania zasobami marketingowymi, segmentacji i zarządzania danymi zewnętrznymi, zarządzania kampaniami, promocjami handlowymi, potencjalnymi szansami oraz oprogramowanie analityczne. Wszystko w jednej paczce, którą konfigurujemy sami - kupujemy tylko to, co jest nam potrzebne.

Software, który powinien znaleźć się w każdej firmie, to trzy programy wewnątrzfirmowe: baza wiedzy (edytowana przez wszystkich), newsletter firmowy oraz sieć komunikacji. Wiedza powinna być podzielana przez wszystkich zatrudnionych. Ułatwia to komunikację, przyśpiesza wdrażanie nowych pracowników, pozwala zachować i usystematyzować wiedzę uzyskaną dotychczas.

Polskim odpowiednikiem jest bs4 business solutions. Dzięki niemu, w podstawowej wersji, możemy zbierać informacje o klientach, planować zadania, przygotowywać oferty, komunikować się oraz raportować działania. Dodatkowe moduły poszerzają funkcjonalność o: zarządzanie serwisem, zleceniami, helpdesk, sprzedaż i obsługę kontrahentów, telemarketing, call center, CTI, zarządzanie ofertą produktową, planowanie sprzedaży.

To oczywiście nie wszystkie potrzebne programy. Jest jeszcze wiele narzędzi specjalnie dostosowanych do prowadzonej działalności. Wymienione oprogramowania występują w wielu odmianach pod różnymi nazwami, produkowane przez różnorakich producentów. Niezależnie, na jakie się zdecydujemy najważniejsze jest dobranie go pod kątem naszej firmy i pracowników.

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto