Na początku piękna wizytówka największego na polskim rynku importera samochodów grupy Volkswagen: koncentrujący uwagę na potrzebach, realizujący coraz bardziej ambitne cele itd. itp. marketingowe formułki, w których odmieniane przez wszystkie przypadki są satysfakcja, zaangażowanie pracowników, dynamika, rozwój, ambicja, wyzwania.
Niżej nazwa stanowiska: Asystentka Dyrektora Marki.
I tu pierwsze zaskoczenie - umowa jest na czas określony od sierpnia 2016 do... stycznia 2017. Można wnioskować, że do końca bieżącego roku. Dodam, że ogłoszenie jest dziś aktywne na portalu pracuj.pl pod tym adresem.
Jakie zatem są wymagania? Być może chodzi o uporządkowanie dokumentów, jakąś doraźną pracę dla studenta. Ale lista obowiązków jest bardzo obszerna. Zakres kluczowych odpowiedzialności obejmuje:
- aktywny udział we wdrażaniu nowych projektów
- bieżące wsparcie przy realizacji zadań zespołu
- zarządzanie kalendarzem oraz koordynacja współpracy w zespole
- organizacja spotkań wewnętrznych i zewnętrznych
- przygotowywanie sprawozdań ze spotkań
- koordynacja komunikacji wewnętrznej zespołu
- prowadzenie korespondencji
- dbanie o sprawny obieg dokumentów
- pomoc w tłumaczeniu tekstów
- organizacja wyjazdów służbowych
Jak można zrozumieć, to wszystko realizowane będzie ciągu 4 miesięcy pracy, wliczając w to czas potrzebny na niezbędne formalności, szkolenia, konfigurację sprzętu, zapoznanie się ze specyfiką firmy i listą obowiązków.
Jakie są wymagania firmy:
- wykształcenie wyższe
- biegła znajomość języka angielskiego, pozwalająca na swobodną komunikację biznesową jest warunkiem koniecznym - poziom C1/C2
- biegła obsługa pakietu MS Office, w szczególności doświadczenie w tworzeniu prezentacji w Power Point
- prawo jazdy kat. B
- umiejętność planowania i koordynacji wielu zadań pod presją czasu
- otwartość na wyzwania oraz umiejętność szybkiego reagowania i poszukiwania niestandardowych rozwiązań
- zdolności analityczne
- komunikatywność
- duża samodzielność w działaniu
- wysoka orientacja na cel
- proaktywność, entuzjazm, rzetelność
Mile widziane będą:
- znajomość języka hiszpańskiego
- doświadczenie w pracy administracyjno-biurowej
Volkswagen nie wysilił się by dodać akapit co w zamian oferuje. Praca w miłym zespole? Dobre wynagrodzenie? Możliwość pracy w międzynarodowym koncernie? Zdobycie doświadczenia? Skąd! Volkswagen Group Polska oferuje pracę na 4 miesiące i tonę wymagań bez jakiejkolwiek wzmianki co w zamian oferuje.
Zadaję zatem kilka pytań, które powinny trafić do Działu Marketingu, Public Relations, HR oraz Zarządu w Volkswagen Group Polska:
- czy ogłoszenie przewiduje poszukiwanie osób z takimi kwalifikacjami tylko wśród bezrobotnych, czy też przewiduje jakiś okres wypowiedzenia osób z takim doświadczeniem? Np. trzymiesięczny?
- Co firma w zamian oferuje?
- Czy w Volkswagen Group Polska prowadzi się ważne projekty, w których wdrażaniu "aktywny udział" biorą osoby rekrutowane wśród bezrobotnych i zatrudniane na 4 miesiące?
- Czy przewidziane jest wewnętrzne szkolenie takiej osoby? Jak długo będzie trwało?
- Ile średnio trwają projekty w firmie? Czy osoba zatrudniona na to stanowisko ma szansę poznać i wdrożyć jeden projekt?
- Komu asystentka dyrektora marki międzynarodowego koncernu miałaby pomagać w tłumaczeniu angielskich tekstów?
- Czy rekrutacja na stanowisko dyrektora marki nie obejmowała wymagania znajomości języka angielskiego?
- Kto tłumaczył dyrektorowi marki teksty do tej pory i kto będzie mu tłumaczył teksty po styczniu 2017 r.?
- Jak wygląda znajomość języka angielskiego wśród pozostałych dyrektorów marek?
- Kto jest odpowiedzialny za przygotowanie treści i opublikowanie tego ogłoszenia?
- Czy ktoś to w ogóle czytał?
Próbuję zatem zajrzeć na stronę Volkswagen Group Polska na Facebooku. Szukam. Volkswagen Group Polska. Największy importer samochodów w Polsce musi mieć stronę na Facebooku! Jest jedna strona, ale nieoficjalna, bez żadnej grafiki na stronie, dość prymitywna, z wpisami sprzed wielu tygodni - 309 polubień więc to chyba nie to. Jest Volkswagen Polska 27 mln polubień, ale to akurat producent i nie ma z importerem nic wspólnego.
Nie ma! Sprawdźcie sami. Ja nie znalazłem.
OK. Może Twitter, Instagram? Nie ma! Szukam kanału na Youtube z prezentacją importowanych samochodów, wydarzeń... czegokolwiek?
Nic! Echo.
Myślę, że może importerzy w Polsce tak mają. Sprawdzam:
Toyota Motor Poland Facebook - 200.000 polubień, profil na Youtube, Twitterze. Podobnie Fiat, Ford... dalej nie sprawdzam.
Dodaję więc kolejne pytania:
- Czy w firmie istnieje Dział Marketingu i Public Relations?
- Ile osób w nim pracuje?
- Czy istnieje coś takiego jak sekcja społecznościowa?
- Czy firma Volkswagen Group Polska ma w planach na najbliższe lata uruchomienie oficjalnego profilu na Facebooku/Twitterze/Instagramie/Youtube?
Wnioski z tej krótkiej analizy są smutne. Trudno to nawet skomentować. Jeśli stosunek Volkswagen Group Polska do swoich potencjalnych pracowników jest pochodną stosunku do aktualnych pracowników (mega-wymagania bez jakiejkolwiek wzmianki o tym co w zamian) oraz swoich własnych klientów, kolejne afery, jak ta spalinowa, księgowa lub wyścigowa, to tylko kwestia czasu. Wygląda to dość ponuro
Może zatem warto się trochę wysilić, zapomnieć przez chwilę o renomie marki wypracowanej przez dziesięciolecia za zachodnią granicą i założyć tę stronę na Facebooku...
Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?