Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

1105 miejsce

Panasonic zamierza podwoić sprzedaż systemów klimatyzacyjnych

Strategia firmy przewiduje dwukrotne zwiększenie sprzedaży urządzeń klimatyzacyjnych na europejskim rynku do roku 2018.

Panasonic / Fot. PanasonicPanasonic zaprezentował podczas tegorocznych targów Climatizacion w Madrycie najnowszą ofertę w zakresie rozwiązań HVAC, jak również strategię dalszego rozwoju firmy. Jej głównym założeniem jest dwukrotne zwiększenie sprzedaży urządzeń klimatyzacyjnych na europejskim rynku do roku 2018. Głównym obszarem wzrostu ma być segment rozwiązań komercyjnych i przemysłowych.

Uznając dział klimatyzacji za jeden z kluczowanych obszarów działalności, Panasonic zapowiedział zwiększenie inwestycji w tym obszarze na europejskim rynku. Firma zamierza skoncentrować się na rozwijaniu systemów HVAC dedykowanych obiektom komercyjnym i przemysłowym. Tym samym Panasonic kontynuuje rozpoczętą w 2015 roku strategię, która zakładała podwojenie sprzedaży w ciągu 3 lat, czyli do końca 2018 roku, kiedy to marka będzie obchodziła stulecie swojego istnienia.

Realizacja strategii ma się opierać na przyspieszeniu organicznego wzrostu firmy m. in. poprzez powiększenie zespołów sprzedażowych, posprzedażowych i inżynierskich. Panasonic chce w ten sposób zagwarantować klientom profesjonalnym szerokie wsparcie techniczne zarówno w trakcie procesu sprzedaży, jak i w okresie użytkowania systemów klimatyzacyjnych marki. Firma planuje także rozszerzyć ofertę urządzeń do zastosowań komercyjnych i przemysłowych.

Poza inwestowaniem w organiczny rozwój firmy Panasonic pracuje nad nowymi sojuszami, fuzjami oraz przejęciami. Ponadto zamierza zwiększać swoją obecność w branży produkcyjnej w Europie, a także inwestować w nowe rozwiązania, m.in. technologię chłodzenia dwutlenkiem węgla.

Podczas targów Climatizacion 2017 Panasonic zaprezentował również nowości w obszarze systemów HVAC. Wśród nich pojawiły się: VRF Smart Connectivity, interfejs do zarządzania energią w budynkach komercyjnych, stworzony wspólnie przez Panasonic oraz Schneider Electric, oraz aplikacja do transmisji danych za pomocą światła - Light ID.

VRF Smart Connectivity to prosty interfejs mający na celu monitorowanie i optymalizację pracy m.in. systemów ogrzewania, wentylacji, oświetlenia czy bezpieczeństwa. Rozwiązanie umożliwia bezpośrednią komunikację szeregową między systemami zarządzania budynkiem i kontrolerami pokojowymi Schneider Electric a urządzeniami Panasonic VRF. W pełni zintegrowane sterowanie systemami Panasonic ECOi jest możliwe za pośrednictwem kabla i bez wykorzystania pośrednich bramek lub bezprzewodowo przy użyciu standardu ZigBee. Ponadto interfejs może działać jako samodzielna jednostka, oferując w standardzie wyjście BACNET. Posiada wówczas dotykowy ekran wyświetlający informacje w 20 językach. Jednostka jest wyposażona w czujnik temperatury i wilgotności względnej. Dodatkowo może być bezprzewodowo połączona z czujnikami: ściennym, sufitowym, czujnikiem drzwi oraz poziomu CO2.

Z kolei Light ID to opatentowana przez Panasonic technologia przekazywania danych za pomocą światła. Podczas targów po raz pierwszy zaprezentowano prototyp rozwiązania Light ID dedykowanego systemom klimatyzacyjnym. Technologia działa podobnie do kodów QR, z tym że dane są przekazywane za pośrednictwem diod LED – w tym wypadku poprzez panel sterujący urządzenia klimatyzacyjnego - i odbierane za pomocą kamery smartfonu (lub innego urządzenia mobilnego) wyposażonego w odpowiednią aplikację. Dzięki rozwiązaniu użytkownik lub instalator może w prosty sposób wyświetlić na ekranie telefonu bądź tabletu szczegółowe informacje na temat pracy systemu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.