Facebook Google+ Twitter

Papieska książka na lekcjach języka polskiego

"Pamięć i tożsamość" może być zrozumiała dla uczniów. Wydawnictwo Stentor opracowało propozycje omówień książki Jana Pawła II dla polonistów.

Publikacja pt. "Pamięć i tożsamość na lekcjach polskiego" zawiera interpretacje, materiały metodyczne, a przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli. Zawiera pięć sposobów interpretacji papieskiej lektury.

 / Fot. Okładka ksiązkiNowa pozycja ma stać się, według pomysłodawców, pomocą przy wprowadzaniu młodzieży w świat myśli Jana Pawła II. W gronie autorów opracowania znaleźli się m.in. historyk literatury polskiej, literaturoznawca i poloniści w tym laureatka Nagrody Edukacyjnej Prezydenta m. st. Warszawy w kategorii "Najlepszy nauczyciel warszawski".

W pierwszym z pięciu szkiców przeprowadzona jest analiza formalna wskazująca, że dzieła papieskiego nie da się prosto zakwalifikować do jednego gatunku literackiego, a metodą wyznaczającą sposób myślenia w "Pamięci i tożsamości" jest hermeneutyka. Ostatnia książka Jana Pawła II ukazana jest również jako rozprawa posiadająca wiele cech dzieła romantycznego, jak badania etymologiczne czy rozumienie dziejów świata w kluczu biblijnym.

Podkreślony zostaje ten sam u Jana Pawła II i Czesława Miłosza szacunek do pamięci, od której rozpoczyna się tworzenie kultury. Ostatni szkic wskazuje na wspólne motywy twórczości papieża i Zbigniewa Herberta. W publikacji znajdują się także materiały metodyczne: scenariusz lekcji języka polskiego oraz test czytania ze zrozumieniem.

"Pamięć i tożsamość na lekcjach polskiego. Interpretacje, materiały metodyczne"
Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR
Warszawa 2008

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.