Facebook Google+ Twitter

Parlament Europejski walczy ze stereotypami w reklamach

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-09-03 20:02

Europosłowie przyjęli raport, autorstwa szwedzkiej deputowanej, w którym protestują przeciwko dyskryminacji i poniżaniu płci.

Kobieta sprząta w kuchni i przedstawia zalety proszków do prania, a mężczyzna myje samochód i zachwala opony - takie reklamy, zdaniem większości europosłów, umacniają stereotypy i ograniczają płcie. Dlatego uważają oni, że rynek reklamowy powinien być monitorowany.

To nonsens - odpowiada europoseł Konrad Szymański. „Ten raport jest najeżony idiotyzmami. To są problemy na rozmowę społeczną i nie można tego przeciągać na poziom prawodawstwa. Mimo wszystko Parlament Europejski jest poważną instytucją" - dodaje. Raportu broni natomiast posłanka Lidia Geringer de Oedenberg. „Reklamy mają bardzo silny wpływ na odbiorców, szczególnie na osoby młode i uważam, że powielanie takich stereotypów jest po prostu szkodliwe" - mówi.

Deputowani w przyjętym raporcie zaapelowali też do reklamodawców, by nie przedstawiali zbyt chudych kobiet jako wzorów do naśladowania, bo - jak argumentują - takie reklamy mają negatywny wpływ na samoocenę kobiet.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.