Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

69944 miejsce

Patio TV: BroSzura – książka inna niż wszystkie

Co, gdy internet powraca do Gutenberga? O BroSzurze, książce stworzonej przez społeczność internetową, porozmawiamy już dziś o 18.30, w programie "O co chodzi".

 / Fot. patioInternet umożliwił całkiem nową formę wyrazu twórczości literackiej. Niemal każdy odczuwający w zakamarkach swej duszy inklinacje pisarskie może je bez większego trudu realizować w cyberprzestrzeni. Nie trzeba już trudu by słać maszynopis do wydawcy dobrej oficyny i miesiącami cierpliwie czekać na jakąkolwiek odpowiedź w nadziei, że tekst zostanie zauważony, a jego już drukowana wersja odpowiednio wypromowana. Teraz wystarczą chęć, pomysł, rejestracja blogu oraz niebanalny nick i można klikać do woli.

Zaskakujące jest jednak to jak wiele osób przejawia chęć ekshibicjonistycznego przedstawiania siebie i opisywania mniej lub bardziej ważnych wydarzeń z życia prywatnego. Bowiem blogi stanowią formę internetowego pamiętnika, którego autor dzieli się z wirtualnymi odbiorcami własnymi przeżyciami, przemyśleniami i uwagami. Jednak wraz z brakiem konieczności korzystania z pośrednictwa wydawnictw, wirtualne teksty pozbawione są wstępnej krytyki i selekcji pod względem walorów literackich. Słowem, na blogach może pojawić się zarówno tekst osoby o „lekkim piórze”, obdarzonej łatwością przelewania myśli na papier (a raczej w tym przypadku na monitor komputera) jak i wątpliwej jakości czytadła. Jednakże nie ma to żadnego wpływu na wciąż rosnącą popularność zjawiska. Co więcej, do poszerzającego się grona blogerów dołączają osoby znane i lubiane.

Wraz z ukazaniem się na rynku książki "BroSzura” możemy jednak obserwować pewne zaprzeczenie podstawowym prawom mediów. "BroSzura” to pierwsza w Polsce i pewnie na świecie książka, składająca się z najlepszych tekstów napisanych przez sieciową społeczność portalu broszka.pl. Zamieszczone w książce teksty to wynik demokratycznego głosowania przeprowadzonego w całej społeczności serwisu. Celem publikacji, jak zapewniają wydawcy, jest promocja twórczości utalentowanych lecz nieznanych ludzi. Czy ta medialna przewrotność zapoczątkuje nowy trend w literaturze? Po co drukować coś co już jest powszechnie dostępne w Internecie? Dlaczego ludzie piszą blogi? O książce i współczesnych mediach porozmawiamy dziś z naszymi gośćmi prof. dr hab. Ryszardem W. Kluszczyńskimz Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej w Łodzi oraz Magdą Kuźnik, autorką bloga.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.