Facebook Google+ Twitter

"Patrzę na modę biznesowo" - wywiad z Joanną Sokołowską-Pronobis

W tym roku po raz szósty organizuje konkurs Fashion Designer Awards, którego jest pomysłodawczynią. Wspiera młodych projektantów. Gościem W24 w ramach cyklu "Znani - nam nieznani" była Joanna Sokołowska - Pronobis.

Joanna Sokołowska - Pronobis, organizatorka konkursu Fashion Designer Awards, gościła w redakcji W24 / Fot. W24Mimo że wcześniej nigdy zawodowo nie zajmowała się modą i mówi o sobie, że jest człowiekiem korporacji, sześć lat temu wpadła na pomysł, by zorganizować konkurs dla młodych projektantów - Fashion Designer Award. "W naszym kraju nie panowała jeszcze wówczas moda na modę i może dlatego ten projekt już na początku wywołał tak duże zainteresowanie" - wyjaśnia Joanna Sokołowska - Pronobis. Do chwili obecnej konkursu doczekał się już pięciu laureatów, wśród których znalazły się m.in. Sabrina Pilewicz czy Małgorzata Skorupa. "To dla młodych projektantów ogromna szansa, jednak wyłącznie od nich zależy, jak ją wykorzystają" - zaznacza organizatorka FDA.

Motywem przewodnim tegorocznej, szóstej już, edycji konkursu są szalone lata 20. i 30. - to właśnie tymi czasami mają zainspirować się młodzi projektanci, tworząc swoje kolekcje. "Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie w tych okresach" - podkreśla Joanna Sokołowska - Pronobis. Zgłoszone prace oceniać będą jurorzy, wśród których znalazły się takie osobowości polskiej mody jak duet Bohoboco, Dawid Tomaszewski, Agnieszka Maciejak, Dorota Williams czy Ada Fijał. Jak co roku, w komisji zasiądzie również zagraniczny projektant - tym razem będzie to pochodząca z Portugalii, Alexandra Moura, która zaprosi zwycięzcę konkursu na staż do swojego atelier w Lizbonie.

Gościem W24 w ramach cyklu Joanna Sokołowska - Pronobis przyznaje, że praca przy Fashion Designer Awards daje jej ogromną satysfakcję i pozwala na zdobywanie nowych doświadczeń. Wcześniej moda była tylko jej pasją - uwielbiała zaczytywać się w biografiach projektantów i poznawać historie wielkich domów mody, teraz to już część jej zawodowego życia. "Skończyłam studia na kierunku marketing i zarządzenie, od zawsze więc starałam się patrzeć na modę biznesowo, a nie artystycznie" - wyznaje. Jednak mimo jej dużego zaangażowania w modowy świat, nie zależy jej na bywaniu i pozowaniu na ściankach, chce by to twórcy, których wspiera, błyszczeli w blasku fleszy.

Obejrzyj cały wywiad z Joanną Sokołowską - Pronobis:

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.