Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

117696 miejsce

Personal Branding. Budowanie osobistej marki

Personal branding czyli budowanie osobistej marki, jest pojęciem, które co prawda do obiegu wprowadził dopiero Tom Peters, ale tak naprawdę z sukcesem stosowane jest od wieków.

Personal branding czyli budowanie osobistej marki, jest pojęciem, które co prawda do obiegu wprowadził dopiero Tom Peters, ale tak naprawdę z sukcesem stosowane jest od wieków. Jezus, Budda stali się wzorcami wiary w siłę wyższą. Aleksander Wielki, Lenin, Hitler wykuli pamięć o sobie ogniem i mieczem. Michał Anioł, Mozart, Dostojewski są z nami dzięki swym dziełom. Natomiast Einstein, Darwin, Freud są powszechnie rozpoznawanymi ikonami nauki.

Uogólniając, w XXI wieku są 4 obszary, na których możliwe jest zbudowanie trwałej, silnie oddziaływającej osobistej marki. Jednym z nich jest charyzma - zdolność pociągnięcia mas za swoimi przekonaniami czy też celami (taką największą charyzmatyczną osobowością drugiej połowy XX wieku był Jan Paweł II, który przyciągał miliony a szanowali go także oponenci).
Kolejnym jest autorytet, budowany na wiedzy, osiągnięciach, przekonaniach. (np. Bill Gates - biznes, Dalajlama - religia, filozofia, Greenspan - ekonomia, Al Gore - ekologia, Pele - sport)
Następny w kolejności obszar to sztuka. Artyści tworzą coś co zachwyca lub pobudza do przemyśleń (np. Penderecki - muzyka, Wajda - reżyseria, Abakanowicz - malarstwo, Janda - aktorstwo). Wreszcie ostatnia kategoria to igrzyska medialne. Korzystają z niej osoby, które swoim działaniem, sukcesem są w stanie przykuć na dłużej uwagę mediów (np. sport - Schumacher, telewizja - Oprah Winfrey).

Oczywiście najbardziej wdzięcznym przykładem porównawczym, są nasi lokalni politycy, którzy do tego samego celu próbują dojść różnymi drogami. Jarosław Kaczyński, na charyzmatycznej wierze w misję, zbudował największy twardy elektorat w Polsce.

Donald Tusk do zwycięstwa idzie dzięki konsekwentnie zbudowanemu autorytetowi osoby przewidywalnej, czyli jedynej tamy przed implementacją swojej niepokojącej nieprzewidywalnością misji Kaczyńskiego. Janusz Palikot jest mistrzem igrzysk medialnych.

Mamy oczywiście całą grupę celebrities, czyli tych którzy są znani tylko z tego, że są znani. Ale jest to wyrób PR, a nie personal brandingu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.