Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

19355 miejsce

Pięć artykułów spożywczych, które codziennie powinnyśmy jeść

Czy zdrowe odżywianie jest drogie? Niekoniecznie. Stosując podane poniżej produktami spożywczymi możemy uczynić wiele dobrego dla naszego zdrowia.

 / Fot. Wikipedysta/http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Szpinak.JPG&filetimestamp=20060520184154Warzywa liściaste

Są one pierwszorzędnymi dostarczycielami witamin i można na wiele sposobów w kuchni wykorzystać. Smakują zarówno surowe jak i duszone. Uważać należy jednak, aby szpinaku, botwiny lub kapusty pekińskiej nie rozgotować. Botwina w medycynie ludowej uważana jest za środek terapeutyczny na zapalenie oskrzeli i płuc. Poza tym zawiera betainę, aminokwas, który jest ważny przy trawieniu tłuszczów. Sałata pekińska połączona z różnorodnymi sałatami lub duszona z cebulą, pomidorami i odrobiną kminku jest prawdziwym przysmakiem. Odznacza się ona wysoką zawartością witaminy C, dodatkowo witaminy B, sodu, wapnia, fosforu i pełnowartościowych aminokwasów.

Orzechy

Tłuszcz zawarty w orzechach dostarcza nam głównie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. W przeciwieństwie do nasyconych, które pochodzą z produktów zwierzęcych, tłuszcze roślinne mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Orzechy zawierają składniki mineralne, witaminę E oraz witaminy z grupy B, potas, sód, magnez i fosfor. Dobrze jest schrupać sobie parę orzechów, w międzyczasie jako małą przekąskę lub dodać do sałatki. Dzięki dużej zawartości magnezu, orzechy pomogą nam opanować się w wyczerpujących i pełnych napięcia sytuacjach.

Cebula i czosnek

Cebula i czosnek należą obok soli kuchennej do najczęściej stosowanych przypraw na świecie. Kto z nich rezygnuje, ponieważ „śmierdzą” rezygnuje nie tylko ze smakowitości potrawy, lecz również z ogromu korzystnych właściwości, jakie mogą dostarczyć naszemu organizmowi. Mają w sobie prawdziwą życiodajną siłę. Cebula zawiera obok licznych witamin potas, wapń, żelazo, jod i selen. Wśród jej składników znajdują się również szczypiące w oczy olejki eteryczne. Niektóre z nich mają podobne działanie do hormonów w naszym organizmie. Do typowych właściwości cebuli zalicza się: działanie antybakteryjne, pobudzanie wydzielanie śluzu, żółci i soku żołądkowego, czyli ma pozytywny wpływ na nasz system trawienny.

Czosnek, można powiedzieć, iż ma więcej cech leku aniżeli pożywienia. Działa rozkurczowo, wzmacnia siły obronne organizmu, rozrzedza krew, poprawia krążenie oraz obniża poziom cholesterolu. Podobnie jak cebula ma działanie antybakteryjne i antyseptyczne. Lekarz i autor bestsellerów David Servan-Schreiber stawia cebulę i czosnek na pierwszym miejscu w diecie antynowotworowej. Przypuszcza się, że dzieje się tak za sprawą substancji o nazwie alicin, która jest typowa dla czosnku.

Jogurt

„Bo z brzucha pochodzi 70% odporności” jak twierdzi reklama. Jogurt niewątpliwie pomaga nam wesprzeć tę reklamę. Zawdzięcza on swoje zdrowotne działanie zawartym w nim probiotykom. Te mikroorganizmy występują we wszystkich w produktach, które poddane były fermentacji mlekowej ( zsiadłe mleko, kefir, jogurt oraz kiszona kapusta i ogórki). Bakterie, które powstają w wyniku fermentacji, konserwują żywność, dzięki produkcji kwasów, które niszczą szkodliwe bakterie. Spożywanie jogurtu wspomaga mikroflorę jelitową i wzmacnia układ immunologiczny.

Źródło:de.news.yahoo.com

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (14):

Sortuj komentarze:

O, dziękuję, miło mi:) Zgadzam się, że musi chronić się przed zalewem "chińszczyzny", dodam tu jeszcze trujące kubki, które zostały wycofane ze sklepów, ale czy wszystkie?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dlatego zasługujesz na 5 *...obrona przed zalewem chińskiego czosnku, który jest taki jak te chińskie zabawki - to sprawa narodowa !!!!! )))))))))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jacenty, również popieram polski czosnek, jak też polską cebulę - która wg. mnie jest najlepsza na świecie:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Małgorzato ...jestem miłośnikiem czosnku i jem go na,, żywca,, raz w tygodniu. Tylko teraz mamy czosnek chiński, a to wielka lipa.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Arturze, te tłuszcze potraktował pan z przymrużeniem oka:) Wśród ogromnej ilości naróżnorodniejszych orzechów polecam jedynie te, które można schrupać, twardego orzecha do zgryzienia lepiej unikać:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

plus za cenną informację :)))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pani Grażyno niestety nie mam konkretnych danych nt kumulacji szkodliwych substancji w warzywach. Srodowisko jest zanieczyszczone, więc trudno o zupełnie "zdrowe" warzywa:(. Dziękuję za przepis na klarowane masło, również pani Jadwidze:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Co do tłuszczy - prócz oliwy do sałat, posługuję się od pewnego czasu masłem sklarowanym. Kupuję tzw, "osełkowe" lub z bloku, na wagę, z zawartoscia 85% tłuszczu, bez domieszek olejowych. Klaruję sama wg. poniższej procedury. Smaży sie na nim fantastycznie, przy uzyciu bardzo niewielkiej ilości. Bardzo polecam :)
http://zajadamy.blox.pl/2009/07/Klarowanie-Masla.html

Komentarz został ukrytyrozwiń

@ Małgorzata Najda

Nie chodzi tylko o margaryny.
Tłuszcz roślinny w postaci olejów zawiera stosunek kwasów omega 6 do omega 3 jak 100 ... 400 / 1.
Najlepiej wypada olej rzepakowy i rzecz jasna oliwa z oliwek. Na zimno. Optimum to 4/1. Tak jak w tłuszczu niektórych, tłustych ryb morskich. Wyższe stosunki hamują znacznie przyswajanie omega 3. Tak więc nie tylko trans/cis "na wejściu " jest ważne.
Nie mówiąc już o obróbce termicznej...

Ale to wszystko szczegół. Nam wystarcza 5g tłuszczów dziennie ! 5g, nie 50g :)

Jeszcze jeden szczegół. Orzech orzechowi nierówny. Ale to już szczególik :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pani Grażyno, wszyskie organizmy żywe zbudowane są z białek. Są one zasadniczymi elementami wszystkich tkanek ustroju człowieka. Zbudowane są z aminokwasów. Osiem aminokwasów jest egzogennych tzn. musimy dostarczyć je z zewnątrz. W naszym organizmie białka są ponownie rozkładane na aminokwasy, a następnie budowane są ponownie białka o typowej dla naszego organimu sekwencji i strukturze. Tak więc, nie jest tak bardzo ważna spożywana przez nas ilość białka, ale jego jakość. Dla budowy odpowiedniego białka istotna jest różnorodność przyjmowanych pokarmów.
Wymienione przez Panią bakterie są właśnie probiotykami.
"...zresztą podprawianego sztucznym mlekiem". Sztuczny to może być jedwab czy skóra. Ale mleko? Chodzi tu o dodatek mleka w proszku, czyli takiego, z którego odparowano wodę.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.