Pięć planet krąży wokół gwiazdy Kepler-444. Teleskop kosmiczny odkrył układ podobny do słonecznego

Naukowcy odkryli układ podobny do naszej galaktyki. Jego centralnym punktem jest gwiazda o nazwie Kepler-444. Wokół niej krąży pięć planet o średniej wielkości pomiędzy Merkurym i Wenus. Gwiazda znajduje się 117 lat świetlnych od Ziemi.

/ Fot. Tiago Campante/Peter DevineKepler-444 to mająca 11,2 mld lat gwiazda o 25 procent mniejsza niż Słońce. Położona jest 117 lat świetlnych od Ziemi. Wokół niej krąży pięć planet starszych od naszego globu - podaje serwis Space.com.

Zdaniem naukowców z odkrycia można wysnuć wniosek, że planety wielkości Ziemi były cechą naszej galaktyki niemal od samego początku. Wszystkie odkryte planety okrążają swoją gwiazdę w ciągu mniej niż 10 dni, a to oznacza, że panują na nich bardzo wysokie temperatury.

Danych, które doprowadziły do odkrycia dostarczył Teleskop Kosmiczny Kepler. Zastosowano metodę asterosejsmologii, czyli zbadano tzw. pulsację obiektów, rejestrując zmiany powodowane przez fale dźwiękowe.

Czytaj także: Na ISS polecą prywatne taksówki kosmiczne. Pierwsze loty załogowe odbędą się w 2017 roku

"Kiedy dwie dekady temu opracowano metodę asterosejsmologii mogliśmy ją zastosować do badań Słońca i kilku jasnych gwiazd. Dzięki Teleskopowi Kosmicznemu Keplera możemy zbadać tysiące gwiazd" - powiedział Daniel Huber z Uniwersytetu w Sydney.