Facebook Google+ Twitter

Piękna cera w brzydkie dni

Gdy za oknem ciągle zimno, wiatr, mróz a słońca jak na lekarstwo, nie tylko my sami czujemy się przemęczeni - nasza cera również nie wychodzi na tym najlepiej. Przedstawiam wynik moich poszukiwań porad, które pomogą jej odżyć.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Foods.jpg / Fot. Abigail alderateCo warto dołączyć do jadłospisu:

Prócz odpowiednio dobranych kosmetyków ważne jest dodatkowe nawilżanie skóry poprzez picie dużej ilości wody źródlanej - to ona poprawi koloryt i ogólny stan cery. Warto odstawić na bok kawę i czarną herbatę - szarzenie skóry i poszerzenie porów powstają za ich sprawką - zamiast tego można wypić zieloną herbatę lub rumianek. Doskonałą dietą, która pozytywnie wpłynie na naszą cerę będzie ta bogata w cynk. Produkty bogate w ten pierwiastek to: kasza gryczana, wątróbka, pestki dyni, słonecznik, razowe pieczywo i olej z siemienia lnianego lub sezamu. Kolejnym produktem, którego nie może zabraknąć w idealnym jadłospisie są ryby, szczególnie morskie - to one są głównym źródłem niezbędnych nasyconych kwasów tłuszczowych działających przeciwzapalnie.

Czego należy się wystrzegać:

Należy przede wszystkim wyeliminować produkty ostre - szczególnie przyprawy, no i... niestety, czekoladę i inne słodycze. Dobrze jest również ograniczyć spożycie produktów silnie przetworzonych, takich jak zupki i sosy w proszku oraz wszelkich produktów z oczyszczonej mąki i cukru, np. biały chleb, biały ryż czy makaron. Eksperci radzą rozsądnie spożywać orzechy - wiele osób reaguje na nie negatywnie - mogą powodować trądzik i poszerzanie się porów. No i odrzucić to co oczywiste - papierosy i alkohol.

Porady specjalistów na zimowe dni

Kobiety coraz częściej skarżą się na podrażnioną, napiętą i łuszczącą się skórę twarzy. Mówi się już nawet o zimowym zapaleniu skóry. Przyczyny to wiatr, mróz i suche powietrze w pomieszczeniach. Długie przebywanie w ogrzewanym, klimatyzowanym miejscu prowadzi do utraty miękkości i elastyczności skóry. Trzeba wówczas pamiętać o zastosowaniu mocno nawilżającego kremu bezpośrednio na twarz lub pod podkład, a wieczorem o zastosowanie równie mocno nawilżającego preparatu do demakijażu. W ten sposób zapobiegniemy kruszeniu się naskórka, a tym samym jego łuszczeniu. Witaminy, które najintensywniej sprzyjają naszej cerze to:

- witamina C - stymuluje syntezę kolagenu - najwięcej jest w natce pietruszki, czerwonej papryce,

czarnej porzeczce, dzikiej róży, truskawkach

- witamina E - reperuje uszkodzenia naskórka - znajdziemy ją w kiełkach, pestkach owoców np. dyni, maśle

- witamina A - łagodzi objawy trądziku, redukuje drobne zmarszczki, najwięcej jest w jajkach i wątrobie

- beta-karoten znajdziemy w warzywach owocach o ciemnozielonej lub pomarańczowej barwie: szpinak, marchew, pomarańcze

źródło: zdrowie.onet.pl; fitnessonline.pl; papilot.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

... oo tak, trzeba dbać.))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.