Facebook Google+ Twitter

Pierwsza autostrada wolna od spalin!

W jaki sposób Ministerstwo Rozwoju Regionalnego chce zlikwidować wszechobecne spaliny na autostradzie? Do 2012 roku ma powstać usytuowana we wschodniej Polsce autostrada... dla cyklistów.

Rowerzyści z Warszawskiej Masy Krytycznej walczą o budowę poprawnej infrastruktury rowerowej w mieście. / Fot. Jarosław "Yaroosh"Projekt Obywatelski "Rozwój Polski Wschodniej", zainicjowany przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, dotyczy między innymi budowy długiej na 2000 kilometrów autostrady dla rowerów. Pierwsza tego typu inwestycja ma powstać do 2012 roku.

- Trasa będzie przebiegała przez pięć województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie i świętokrzyskie. Co do ostatniego - wiem, że autostrada przetnie Sandomierz. Chcemy, aby to była taka „mała infrastruktura”. Dla rowerowych turystów trzeba zorganizować noclegi, parkingi i serwisy rowerowe - mówi czytelnikom Wiadomości24.pl Małgorzata Fornalczyk z Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. Dodaje, że autostrada na pewno przyciągnie zagranicznych turystów. Będzie się także łączyć z europejską EuroVelo.

Cykliści obawiają się, że autostrada rowerowa będzie niepraktyczna. / Fot. Stowarzyszenie Zielone MazowszeA co na temat pomysłu sądzą rowerzyści?
- Pomysł jest dobry, ale mam pewne obawy. Ta inwestycja musi być wykonana z głową, solidnie. Doświadczenie jednak pokazuje przykrą prawdę, że nie zawsze tak jest. Obawiam się, że to będzie autostrada turystyczna, że rowerzyści będą mogli pozwiedzać zabytki… Według mnie, powinna być jedna długa nitka, najlepiej z czerwonego asfaltu, która będzie bardzo praktyczna, gdyż połączy duże miasta. A dla turystów powinny zostać dobudowane odnogi tejże autostrady, które doprowadzałyby ich do ciekawych historycznie miejsc - twierdzi Marcin Myszkowski z Warszawskiej Masy Krytycznej.

- Trasa zostanie poprowadzona przez obszary cechujące się wysokim poziomem atrakcyjności turystycznej i zostanie wyposażona w stosowną infrastrukturę dla obsługi ruchu rowerowego - informuje MRR.
W Holandii już od lat stosuje się takie rozwiązania. / Fot. Rafał Konieczny
Inwestycja będzie kosztować 50 mln złotych, z czego aż 85 proc. to środki z Unii Europejskiej. Kto odpowiada za budowę? - Za realizację projektu odpowiedzialne będą samorządy województw Polski Wschodniej, które też dokonają ostatecznego wyznaczenia długości i przebiegu trasy rowerowej na swoim obszarze. Przewidujemy, iż nastąpi to do końca września br. - informuje Wiadomości24.pl MRR.

Większość województw, przez które ma przebiegać trasa, jeszcze nie wyznaczyło osób odpowiedzialnych za realizację projektu. Ma to nastąpić w najbliższym czasie.



Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

świetny pomysł, oby się ziścił.

Komentarz został ukrytyrozwiń

kapitalna sprawa...;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Duży (+) za poruszenie tego tematu. Co na ten temat sądzą rowerzyści? Na pl.rec.rowery od kilku dni toczy sie dyskusja: http://tnij.org/autostrada_dla_rowerow

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.