Facebook Google+ Twitter

Pierwsza awaria Pendolina. Kilkugodzinne opóźnienia pociągów

  • Ewa Bo
  • Data dodania: 2015-01-03 15:26

W godzinach porannych na trasie Kraków - Warszawa doszło do awarii pociągu Pendolino. Kilka minut po ruszeniu ze stacji maszynista zauważył usterkę systemu hamowania. Na zmianę pociągu pasażerowie czekali dwie godziny.

 / Fot. By Travelarz (Own work) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons Za obsługę techniczną składu, za jego serwisowanie, przygotowanie do drogi oraz wszelkie naprawy odpowiada producent. Czekamy na informacje z jego strony, co było przyczyną usterki i oczywiście na naprawiony pociąg - mówiła w Polskim Radiu Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Nie wszyscy pasażerowie cieszą się z Pendolino

Okazuje się, że to nie pierwsze kilkugodzinne opóźnienie pociągu. Również wczoraj Pendolino z Warszawy do Wrocławia dotarło na miejsce z niespełna dwugodzinnym opóźnieniem. Było ono spowodowane nieprawidłowym działaniem układu sterowania ruchem w miejscowości Szeligi.

Pasażerowie mogą starać się o zwrot części ceny biletu. Jak to zrobić i w jakim terminie - można się tego dowiedzieć między innymi ze strony http://intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/reklamacje-i-skargi/terminy-wnoszenia-skarg,-reklamacji-oraz-wnioskow-o-zwrot-za-bilet.html.

Wy­so­kość re­kom­pen­saty uzależniona jest od spóź­nienia pociągu. Gdy jest ono w granicach od 60 do 119 minut - wy­nosi 25% ceny biletu, po­wyżej 120 minut - 50%. W przypadku opóżnienia do 60 minut - re­kom­pen­sata nie przy­słu­guje.


14 grudnia wszedł nowy rozkład PKP

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (11):

Sortuj komentarze:

Intercity gotowe do prywatyzacji !!!
Spółka została zasilona z budżetu na zakup nowoczesnego taboru. Wpływy z biletów spadły co ułatwia korzystną wycenę przedsiębiorstwa. "Grube Misie" i króliki z zarządu utuczyły jeszcze nadziej co umożliwi przetrwanie ciężkich czasów, które niebawem nadejdą.
Zanim pojawi się nabywca, który kupi PKP Intercity za przysłowiową wartość złomu, nowoczesne Pendolino przewozić będzie czyste powietrze z nad morza w brudniejsze części kraju.
Czyż nie oto chodzi ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Kolejna informacja zerżnięta z innych mediów, bez wkładu własnych myśli.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Marku, jednak krytyka powinna być choć proporcjonalna do dokonań innych krajów na tym polu. A, jak twierdzą pasjonaci i znawcy tematu, praktycznie żaden kraj nie kupował taboru, który mógł zostać w pełni wykorszystany przez istniejącą w chwili zakupu infrastukturę. Jest to inwestycja na dziesięciolecia, nie na lata.

A poza tym w krytyce bardzo często jest fałsz. Wtedy na przykład, gdy z sufitu przepisuje się głupoty o rzekomych prędkościach ( średnich, handlowych) w innych krajach. Myląc się o 100 km/h. Ponieważ są one znacznie bliższe granicy 150 km/h, a nie 250, jak przedstawia się w mediach, krytykujących zakup Pendolino.
Wyższe są tylko na pojedynczych trasach i osiągane miejscowo.

Sam jechałem 420 km na godzinę na trasie Szanghaj-lotnosko -centrum, ale to jest podróż 7 minutowa.

A jak popatrzeć dokładnie na dokonania Niemców, Włochów, Szwajcarów, Anglików w szczególności, Hiszpanów, krajów Baneluxu, Skandynawów, czy naszych sąsiadów - nie jest wcale tak różowo. Więcej, jest niekiedy źle.
Francuzi są wyjątkiem, od dziesięcioleci inwestujący w sieć szybkich kolei, ale nawet tam rzecz nie wygląda tak, jak próbuja przedstawiać polskie krytykanctwo - bez sprawdzenia danych.

Komentarz został ukrytyrozwiń

automat rozdzielił mi "wbrew"...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Artykuł porusza istotną sprawę, w brew pozorom... No bo cóż to jest spóźnienie pociągu - w sumie błahostka. Jednak, gdy popatrzymy na filozofię postępowania naszych rządzących, to tu dopiero widać horror...

Dlaczego? Ano dlatego, że mamy wyłożoną całą filozofię i technologię decydentów. Jest to dokładnie ten styl myślenia, jaki widzieliśmy przy zakupie F-16 w wojsku. Tam zakup nowoczesnych maszyn miał podnieść na szczyty siłę bojową naszej armii, a tu Pendolino miało zdecydowanie rozwiązać wszystkie bolączki niedoinwestowanej od wielu lat kolei. Tylko co z infrastrukturą do tych nowoczesnych zabawek? O wojsku nie dowiemy się zbyt wiele, ale teraz kolej pokaże nam wyraźnie, jak funkcjonuje całość, gdy zakupimy tylko jedną część mechanizmu bądź jakiegoś systemu.

Gdyby tak robili Japończycy, to dziś mieliby tylko wyłączność na perfekcyjnie wykonanie mieczy do ścinania głów... i cały świat tylko u nich by się zaopatrywał.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ok. Ma pan rację. Przepraszam za pomyłke.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Źródło, Pani Ewo, podaje info o awarii. Słownie - jednej. Jesli chodzi o samo Pendolino.
Tytuł zatem - jest fałszywy. Mówi o "pierwszych awariach Pendolino" - w liczbie mnogiej.
W tej liczbie można mówić tylko o opóźnieniach.

Rzecz wbrew pozorom - ważna.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Arturze o pozostałych opóżnieniach i awariach pociągów nie ma info , bo się nimi nie zajmuję. Czasu by zabrakło... Choćcby o tych jadących z Wawy do Skierniewic.

Czym było spowodowane opóżnienie z piątku Pendolino jest napisane.

Pani Elu... Proszę zajrzeć tutaj - jest więcej informacji http://www.rynek-kolejowy.pl/55287/pierwsza_powazna_awaria_pendolino_alstom_usterki_moga_sie_zdarzac_aktualizacja.html

Komentarz został ukrytyrozwiń

Żródło z którego korzystałam podaje to co powyżej.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Z tego co Pan Artur pisze to wiele nieścisłości . Jak jest [ było ] naprawdę ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.