Facebook Google+ Twitter

Pierwsza runda dla Kuchara

Pierwsza runda RSMP należała całkowicie do Tomasza Kuchara. Zawodnik Peugeot Sport Polska Rally team był najszybszy w obu dniach rywalizacji i w niedzielę zasłużenie odbierał puchar za zwycięstwo Krause 38. Rajdu Elmot.

Piątek: BK i shakedown

Park zamknięty. / Fot. Michał TkaczykSamochody zawodników, od godziny ósmej, były poddawane badaniom kontrolnym, sprawdzano ich stan techniczny oraz decydowano o możliwości startu w zawodach. 54 załogi przeszły kontrolę swoich pojazdów i skierowały się do przełęczy Walimskiej, gdzie o godz. 12 rozpoczął się odcinek testowy. Trasa o długości 3,8 km była fragmentem oesów zaplanowanych na sobotnie i niedzielne zawody. Nieoficjalnie najlepszy czas na odcinku testowym osiągnął Leszek Kuzaj w Skodzie Fabii S2000, drugi był Kajetan Kajetanowicz a trzeci Tomasz Kuchar. Niespodzianką dla kibiców był Ford Fiesta S2000 Michała Sołowowa. Podczas shakedownu kibice mogli zobaczyć możliwości nowej maszyny ze stajni Cersanit Rally Team.

Sobota: Oesy 1-6

Prawdziwe zawody rozpoczęły się oficjalnym startem na świdnickim rynku. Po zaprezentowaniu załógCersanit Rally team / Fot. Dariusz Bednarek kierowcy i piloci skierowali się do Bystrzycy Dolnej skąd startował pierwszy oes tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Pierwszego dnia zawodnicy mieli do pokonania dwie pętle na trzech odcinkach specjalnych, łącznie około 70 km. Od początku tempo jazdy narzucił Tomasz Kuchar. Na pierwszym odcinku specjalnym świetnie spisywał się także „Kajto”, tracąc do „Kuchara” 0,5 sek. Niestety już na drugim oesie Kajetanowicz przebił oponę i zmuszony był do wymiany tzw. „kapcia” na odcinku. Zmarnował przez to sporo czasu, ale wrócił do jazdy mimo straty.

Wielu kibiców zabrało się w okolicach tamy w Zagórzu Śląskim. Trasa dookoła jeziora Bystrzyckiego powróciła na mapę Elmotu po kilku latach nieobecności. Na tej trasie dobrze spisywał się Ford Sołowowa, oraz Peugeot Kuchara. Trzeci na tym odcinku, Habaj tracił do liderów aż 22 sekundy. Podczas pierwszego dnia pecha miał także Leszek Kuzaj. Krakowianin miał problemy z kierownicą, przez co jego jazda była o wiele bardziej ostrożna. Tomasz Kuchar zwyciężył aż cztery z sześciu odcinków specjalnych pierwszego dnia rywalizacji. Tylko raz lepszy od niego był Leszek Kuzaj, który wygrał trzeci oes Walim/Sztolnie oraz Kajetan Kajetanowicz który zwyciężył oes numer 6.

Swoim tempem tuż za czołówką jechał Sebastian Frycz. Kierowca Mitsubishi Evo IX zwyciężył w klasie N4 pierwszego dnia, a w łącznej klasyfikacji zajął dobre czwarte miejsce. Należy zwrócić uwagę, że Frycz podobnie jak Dytko wrócili do rajdów po sporej przerwie. Paweł Dytko nie spisywał się tak dobrze i zajął dopiero 26. miejsce. Jadący w stawce Wartburg zespołu Mateja/ Gorajczyk uplasował się na przedostatniej pozycji pokonując Opla Calibrę zespołu Nowikow/Nowikow, było to ostatnie zaskoczenie pierwszego dnia rywalizacji.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

hahahahahahahaha nie mogę :D w komentarzu powyżej moje profesjonalne oko zauważa błąd :D:D:D:D:D:D pownno być "Cóż. MOJE profesjonalone". hehehe
z uszanowaniem! :) koniec transmisji :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Cóż. Moja profesjonalne oko zauwazyło dwa błędy :D :D :D - jeden w braku wyrazu "do" - "skierowali się DO Bystrzycy Dolnej" a drugi - "drugie miejsce ZAJĄŁ zespół". Gramatycznie także musi być poprawnie :) Pewnie gdybym lepiej szukała znalazłabym ich więcej ;) No dobra. Koniec żartów. Przestaję się czepiać. Treść artykułu konkretna, opis sytuacji bardzo dokładny - potrafiłam sobie zobrazować przebieg całego Elomtu. Zdjęcia profesjonalne. Rozumiem, że Twoje Darku? Zdecydowanie Twój temat. :) Jak uczył profesor Borkowski - budowa artykułu poprawna :D

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.