Facebook Google+ Twitter

Pierwszy krok w karierze - absolwent na rynku pracy

Statystyki mówią same za siebie. Poziom bezrobocia w Polsce stale rośnie i obecnie waha się w granicach 11,9%. Sytuacja wśród absolwentów jest najtrudniejsza - 73,7% z pośród nich, to osoby bezrobotne.

W dobie kryzysu powstaje coraz mniej przedsiębiorstw i tym samym tworzy się coraz mniej miejsc pracy. Taka sytuacja powoduje, że pracodawcy podczas rekrutacji mogą sobie pozwolić na niezwykle wymagającą i restrykcyjną selekcję kandydatów. Pracobiorca aby zdobyć wolne stanowisko musi spełnić szereg oczekiwań i potrzeb, dopasować się i uzupełniać z pracodawcą.
Dzisiaj już nie wystarczy tylko spełnienie wymagań formalnych, trzeba umieć wyróżnić się na tle konkurencji, pokazać swoje mocne strony.

Problemy jednak nie kończą się na zdobyciu upragnionej pracy. Priorytetem i głównym celem niemalże wszystkich, współcześnie działających firm i instytucji, jest osiąganie zysków. Co za tym idzie, pracownik także powinien uczestniczyć w osiąganiu sukcesu i zdobyczy materialnych dla swojego przedsiębiorstwa. W większości wypadków, sprowadza się to do aktywnej sprzedaży, ponieważ w czasach szeroko rozwiniętej konkurencji, precyzyjne informacje o produkcie czy usłudze nie wystarczają, by je sprzedać. Co jednak, jeśli pracownik jest absolwentem kierunków społeczno-humanistycznych, na których kwestie ekonomiczne czy stricte marketingowe są absolutnie pomijane, gdyż nie są zgodne z profilem studiów? Co z tymi, którzy są doskonali w swoim fachu, lecz nie potrafią sprzedać swoich umiejętności? I wreszcie, co z tymi, którzy uparcie twierdzą, że negocjacje czy tworzenie strategii wizerunku firmy, to tylko teoria bez odniesienia do rzeczywistości?

Dla tych wszystkich organizowane są szkolenia podnoszące kwalifikacje i rozwijające umiejętności. Dobór takich warsztatów powinien być jednak świadomy i dobrze przemyślany, żeby nie trafić na teoretyków, czy idealistów, którzy zasypią nas formułkami i trudnymi do zrozumienia definicjami. Zajęcia powinny dawać praktyczne rozwiązania i skutecznie wpływać na odbiorcę. Dobre szkolenie zawsze wywołuje jakieś działanie, dobry trener potrafi rozbudzić kreatywne myślenie i analityczne podejście do zawodu. Ważnym kryterium, które powinniśmy wziąć pod uwagę przy wyborze firmy szkoleniowej jest cena. Musi ona jednak przekładać się na jakość świadczonych usług.

Wybrane dla Ciebie:


Tagi:


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.