Facebook Google+ Twitter

Piłkarska ekspansja T-Mobile w Polsce

Koszulki z logo T-Mobile na stadionie T-Mobile w rozgrywkach T-Mobile Ekstraklasa? Niemiecki potentat ma przeznaczyć 30 milionów złotych na promocję własnej marki wśród polskich sympatyków piłki nożnej. Najwięcej zarobi warszawska Legia.

 / Fot. T-MobileT-Mobile, międzynarodowy operator telefonii komórkowej z hukiem wchodzi na Polski rynek. Sieć obsługująca w całej Europie ponad 130 milionów abonentów, oficjalnie zadebiutowała na polskim rynku 5 czerwca. Zmianie marki Ery na T-Mobile towarzyszyła wszechobecna kampania reklamowa.

W połowie czerwca okazało się, że T-Mobile będzie także najprawdopodobniej sponsorem Ekstraklasy od sezonu 2011/2012. Umowa nie została jeszcze oficjalnie podpisana, jednak możemy się tego spodziewać na dniach. Niemiecka firma ma płacić Ekstraklasie SA od 18 do 20 milionów rocznie. W przypadku sukcesów polskich klubów w europejskich pucharach, kwota ta wzrośnie. Pieniądze zostaną rozdzielone pomiędzy wszystkie drużyny występujące w najwyższej klasie rozgrywek.

Pieniądze od T-Mobile zostaną więc przelane na konta wszystkich klubów Ekstraklasy. Specjalny zastrzyk gotówki otrzyma jednak tylko warszawska Legia. Wojskowi będą za to występować w koszulkach z logo niemieckiego operatora oraz grać na stadionie T-Mobile. W zmian co roku Legia otrzyma 10 milionów złotych. Do tej pory faworytem w walce o nazwę stadionu był koncern PepsiCo. Wciąż niewyjaśniona pozostaje jednak istotna kwestia, kto ma prawa marketingowe do nazwy obiektu wybudowanego za publiczne pieniądze, Legia czy miasto.

T-Mobile odkrywa karty. Co zaoferuje klientom nowa marka?


Do tej pory T-Mobile był sponsorem m.in. Bayernu Monachium, czyli najbardziej utytułowanej niemieckiej drużyny piłkarskiej. Za jeden sezon gry w koszulkach z logo operatora, otrzymali od swego dobroczyńcy ponad 70 milionów złotych. Był to absolutny, światowy rekord. Tak hojnych sponsorów nie mają nawet Manchester United i Real Madyt.

Warto przypomnieć, że sponsorem ekstraklasy był już inny operator telefonii komórkowej - Orange (wcześniej Idea). Współpraca trwała 3 lata, od sezonu 2006/2007 do sezonu 2008/2009. Zerwano ją, gdyż Orange odmówiło płacenia 60 milionów rocznie za prawo do nazwy rozgrywek. Ówczesna prezes zarządu PTK Centertel, Grażyna Piotrowska-Oliwa tłumaczyła wówczas swą decyzję tym, że finansowanie "Ekstraklasy na poziomie 60 mln zł, byłoby ewidentną niegospodarnością i mogłoby zostać zinterpretowane, jako działanie na szkodę spółki, którą kieruję". Od tamtej pory najwyższa polska klasa rozgrywek pozostawała bez sponsora.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.