Facebook Google+ Twitter

PiS łamie prawo w swoim spocie reklamowym!

Kierując się politycznymi korzyściami, można łamać prawo. Zwłaszcza, jeśli prawa jest się orędownikiem. Najnowszy spot wyborczy PiS, utrzymany w konwencji filmu sensacyjnego, kiepskiego zresztą - łamie prawo!

Nietrudno zauważyć, że jeden z bohaterów, popala sobie cygaro. PiS, który na fundamentach prawa i sprawiedliwości, opiera całą swoją ideologię i wizję rządzenia, zapomina, lub co gorsza nie wie, że zarówno Polska, jak i cała Unia Europejska, obostrzyła kwestie dotyczące zasad reklamowania wyrobów tytoniowych, wprowadzając w tym celu surowe przepisy. Artykuł 8 ustawy antynikotynowej precyzuje to w taki sposób: "Zabrania się reklamowania i promocji wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu w telewizji, radiu i kinach..."

Potwierdza to Fundacja Promocji Zdrowia, która zajmuje się problemami nikotynowymi. Natomiast Ministerstwo Zdrowia, wyraźnie stwierdza: "Polskie prawo zabrania reklamowania jakichkolwiek wyrobów tytoniowych, i to zarówno wtedy, gdy jest to prezentowane w sposób bezpośredni, jak i pośredni."To znaczy że emisja reklam, w których aktorzy palą papierosy, jest także zabroniona! No ale cóż, jak widać, w imię politycznych potrzeb można, a nawet należy łamać prawo.

Ciekawe, czy Jarosław Kaczyński miłujący prawo i sprawiedliwość, podda się karze ograniczenia wolności lub zapłacie grzywny w wysokości 25 tysięcy złotych? Bo takie sankcje za tego rodzaju przestępstwo przewiduje prawo.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

"trafiony zatopiony" :) oczywiście plus

Komentarz został ukrytyrozwiń

Drżyj obywatelu, jeśli palisz cygara, bo pan minister sprawiedliwości na pewno już szykuje na Ciebie jakiegoś haka… ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

hehehe nie zwróciłabym na to uwagi. Dobre naprawdę. Ten spot pozostawia wiele do życzenia, zastanawiam się nawet nad tym ile tam jest czarnego PR.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ciekawa sprawa. Brawo za spostrzegawczość. Jestem bardzo zainteresowany ostatecznymi rozstrzygnięciami. Moim zdaniem mogą obronić się tym, że był co krótkometrażowy film fabularny. A materiał w świetle nazewnictwa nie był "reklamą" "lecz płatnym ogłoszeniem wyborczym"
Ale ciekawe, ciekawe

Plus!!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.