Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

21524 miejsce

PKP kupi nowe superszybkie pociągi Pendolino

PKP InterCity podpisało umowę na dostawę 20 nowoczesnych pociągów Pendolino. Już za trzy lata z Warszawy do Trójmiasta będzie można podróżować z prędkością ponad 200 km/h.

Pociąg Pendolino - fotografia ilustrująca / Fot. Matthew Black, Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Etr_600_pendolino_frecciargento.jpgWartość kontraktu podpisanego z włoskim konsorcjum Alstom to 665 mln euro. Obejmuje on dostawę 20 pociągów mogących rozwijać prędkość do 250 km/godz., budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. Jak powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP InterCity, to skok do przodu dla polskiej kolei.

Nowe pociągi mają pojawić się w Polsce w 2014 r. Gdy zakończą się remonty tras kolejowych do Trójmiasta, a także Katowic i Krakowa, przewidywane na 2015 r., mają rozwinąć swoje maksymalne możliwości. Jak zapewnia Janusz Malinowski, podróż z Warszawy do Gdańska ma zająć dwie i pół godziny, do Krakowa i Katowic nieco ponad dwie godziny.

W związku z zakupem nowych składów, PKP planuje wycofanie z tej trasy aktualnie jeżdżących pociągów i skierowanie ich do Wrocławia, Szczecina czy Lublina. Zlikwidowane mają zostać jeżdżące Centralną Magistralą Kolejową połączenia TLK z Warszawy do Krakowa, w których bilet kosztował 43 zł. Ceny w Pendolino mają być jednak przystępne i zaczynać się od 60 zł, a kończąc na 150 zł w pierwszej klasie.

Jak zapowiadają Koleje Mazowieckie, w okresie wakacyjnym do Trójmiasta dalej będzie kierowany skład "Słoneczny". W tym roku spółka podniosła ceny biletów do 45 zł, mimo przedłużającego się remontu torów i coraz dłuższego czasu przejazdu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (14):

Sortuj komentarze:

cola
  • cola
  • 11.08.2011 21:00

Jaki ten Polski naród jest zawistny remont torowisk własnie trwa i widze dzień w dzień na własne oczy jak powstaje własnie z całą infrastruktura łacznie z wiaduktani nad torami itd pozwalając rozwijać duze prędkosci przekraczające 200km/h moze dla wielu to nie jest duzo ale nam wystarczy dla tego własnie nie kupujemy teraz tych skladów tylko dopiero będziemy nimi jezdzić w 2014 roku kedy priorytetowe odcinki będą po remontach

Komentarz został ukrytyrozwiń

A ja idę z każdym o zakład. Że te nowe pociągi będą osiągały te omawiane prędkości tylko w głowach szefów PKP InterCity. Ileż to słyszeliśmy już obietnic o tym jak komfortowo i nowocześnie mieliśmy podróżować. A ostatnie wydarzenia sprowadzają nas na ziemie do rzeczywistości. To nasze PKP nie potrafi zmienić rozkładu jazdy by nie było wpadki a co tu dopiero mówić o 250 km/godz. Ja wysiadam i nie będę korzystał z usług PKP. Mój spokój ducha i zdrowie psychiczne jest ważniejsze nie mówiąc o kondycji fizycznej, od każdej sprawy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
nie rozsmieszaj mnie
  • nie rozsmieszaj mnie
  • 01.06.2011 14:42

@qtomi

Odezwał się anonimowy znawca ze swioimi rewelacjami z internetu. Przyjedz do mojego miasta i zobcz torowisko, to pogadamy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Znam te pociągi Pendolino. Są niby komfortowe, "kosmiczne" , och , ach, nowoczesne, nawet, powtarzam, nawet gdyby miały jeździć tylko po zwykłych torowiskach, to problem pozostaje.... części zamiennych, oraz błędów... tzn zawodne są cholernie, stale się psują, mimo że jeździły w Szwajcarii po torowiskach dla zwykłych pociągów.
Pendolino się nie sprawdził w ogóle i w szczególe !
To ładna zabawka dla chłopców bawiących się kolejką

Komentarz został ukrytyrozwiń

Już widze te dzisiatki aut i furmanek rozwalanych w drobny mak na setkach niestrzezonych przejazdach.

Decydenci PKP zapomnieli widocznie, że w krajach, gdzie NAPRAWDĘ pociągi jeżdżą szybko (np Francja, Japonia) , torowiska są całkowicie odizolowane od drogowej infrastruktury (ogrodzone , a przejazdy tylko bezkolizyjne).

Komentarz został ukrytyrozwiń

A po czym te pociągi będą jeździć. Chyba że są to poduszkowce.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zastanawiające. Szwajcarzy wyrzucili te pociągi ze swojej sieci, miały stale defekty, a części zamienne są nieosiągalne, bałaganiły cały rozkład jazdy szawjacarskich linii kolejowych wprowadzając wielki chaos. W CH koniec Pendolino, a Polsce początek.

Całkowicie Szwajcaria odstąpiła od Pendolino, nawet włoskim pociągom tej marki nie wolno już wjeżdzać do SZwajcarii.

Komentarz został ukrytyrozwiń
qtomi
  • qtomi
  • 31.05.2011 23:23

no cóż widze sami znawcy na forum. W 94 roku pendolino było testowane na magistrali i wyciągneło prędkosć 251 km/h. . Wiec niech nikt nie pisze ze potrzeba lepszych torów. Dzieki wychylnemu pudłu pociągu, jest on w stanie pokonywać bez zwalniania promienie zakretów które są na polskich torach.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tylko patrzeć jak się "wypendolą" z szyn. W trakcie takiego zdarzenia, przy 200 km/h pasażerowie mogliby odczuć dyskomfort.

Tak, ironia, ale na poważnie się tego nie da skomentować.

Komentarz został ukrytyrozwiń
09
  • 09
  • 31.05.2011 21:47

Brednie, aby pociąg jechał z taką prędkością trzeba przygotować i przebudować infrastrukturę aby przygotować ją do wysokich prędkości a o tym PLK nie mówi, więc to pieniądze wyrzucane w błoto lub kampania wyborcza rządu a InterCity może i kupować TGV a prędkości podróżowania nie zwiększy, więc media niech trochę zgłębią temat, a nie wypisują brednie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.