Facebook Google+ Twitter

PKP przygotowuje się na Euro 2012

Już niedługo po polskich torach będą jeździły supernowoczesne pociągi osiągające prędkość do 200 kilometrów. Ten ruch to część planu modernizacji kolei na Euro 2012.

Nowoczesny pociąg TGV. / Fot. wikipedia commonsPodróżni, którzy narzekają na jakość usług świadczonych przez PKP, już niedługo będą mieli powody do radości. Spółka informuje bowiem, że już na początku sierpnia ogłoszony zostanie przetarg na zakup nowoczesnych składów zespolonych. Co to oznacza?

Dokładnie tyle, że po polskich torach będą jeździły nowoczesne, komfortowe i bardzo szybkie pociągi. Składy zespolone posiadają własny napęd trakcyjny, to znaczy, że nie muszą być połączone z odrębną lokomotywą. Odznacza je również to, że wagony nie muszą być łączone i rozłączane, są po prostu połączone stale. Najważniejsza jednak jest informacja, że pociągi będą osiągały prędkość do 250 kilometrów na godzinę!

Nie są to jedyne korzyści z zakupu nowych składów. Znacznie poprawi się komfort jazdy, szybkość. Zmianom mają także ulec koszty, jakie spółka PKP będzie wkładała w naprawę pociągów. Przewiduje się, że te nowoczesne, będą się psuły dużo rzadziej, a także zużywały mniej energii. Zwiększy się także bezpieczeństwo podróżnych. Pierwsi o tych wszystkich zaletach przekonają się jadący z Warszawy do Gdańska, Krakowa, Katowic i Poznania.

Oczywisty jest fakt, że zakup nowych składów wiąże się dla PKP z dużym wydatkiem. Inwestycja ma wynieść niemal 400 milionów euro. Wydatek może jednak wyjść spółce na dobre, gdyż stare składy często wymagają napraw, co jest bardzo kosztowne. Na początek PKP zakupi 20 składów zespolonych. Jest to pierwszy etap modernizacji kolei, dostosowania jej do standardów europejskich. Pierwsze pociągi wyjadą na przełomie 2011 i 2012 roku, czyli jeszcze przed organizowanym w Polsce Euro 2012. Zakupione pociągi będą jeździły jeszcze po starych torach, ale podczas drugiego etapu modernizacji tory zostaną wymienione, a kolejne zakupione składy będą osiągały prędkość do 350 kilometrów na godzinę. Jeszcze nowocześniejsze pociągi będą jeździły na tak zwanej trasie Ygrek łączącej Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

lukasz szatyłowicz
  • lukasz szatyłowicz
  • 04.07.2011 11:42

hjanówka i Nowy Nurzec i Siedlce i Białystoki katowice i Białystok i Elbląg i hajnówka Czeremcha i Siedlce warszawa

Komentarz został ukrytyrozwiń

ciekawe, że są już w Polsce takie doskonałe torowiska.
No i wspaniałe dworce, dopasowane i zaadoptowane do przyjmowania tych wspaniałych superszybkich pociągów. Zjazdy podjazdy, gdzie można ciągnąć walizki na kókach, wózki dzięcięce i inwalidzkie. Umywalnie, toalety i prysznice, restauracje i przechowalnie bagaży. Już się cieszę.

Komentarz został ukrytyrozwiń

No tu się zgadzam niestety. Makabra,jak ludzie się zachowują w pociągach. Wszyscy jęczą,że PKP jest złe, ale mało się mówi o tym,jak ludzie sami dewastują wagony.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Miejmy nadzieje ze bilety beda bardzo drogie bo inaczej nasi szanowni pasazerownie przywroca pociag do "klasycznego" wygladu od srodka bo od zewnatrza zrobia to "artysci w kapturach i spodniach a'la kriss-kross ;)))

Komentarz został ukrytyrozwiń

no wygląda ciekawie, zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.