Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

33859 miejsce

PKP Służewiec. Przy niebezpiecznym przejściu pojawiły się taśmy

20 sierpnia pisaliśmy o niebezpiecznym przejściu przez tory na stacji PKP Służewiec. Dziś w tym miejscu pojawiły się czerwono-białe taśmy zabezpieczające.

Taśma ma zabezpieczyć miejsce robót / Fot. Małgorzata WyszkowskaJak mówi Wiadomościom24 Michał Wacławik z komendy regionalnej Straży Ochrony Kolei, taśmy ochronne zawiesił prawdopodobnie zarządca terenu.

- Dziś została zmieniona organizacja ruchu na ulicy Marynarskiej. Jest to krótki odcinek 200 m pomiędzy Taśmową a Postępu. Wstrzymany został ruch z południa na północ. To też ma wpływ na przejście dla pieszych - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA. I dodaje, że teren jest ciagle monitorowany. Taśmy zawiesił wykonawca.

Kilka dni temu pisaliśmy o podróżnych wysiadających z pociągów na PKP Służewiec, którzy skracają sobie drogę na pętlę tramwajową skacząc z ponad metrowego peronu i przechodząc przez tory w niedozwolonym miejscu, zamiast kładką wybudowaną nad torami. Przejście to jest niebezpieczne, a pasażerów z niego korzystających - całe mnóstwo. Nikt nie stoi tam permanentnie na straży, aby pilnować porządku. Również nie zostały zainstalowane żadne barierki uniemożliwiające skakanie z peronu.

Czytaj: PKP Służewiec - tor przeszkód? Wspinaczka po kładce lub skoki z nasypu

- W tym miejscu jest zorganizowane dojście do pętli, tyle że jest to droga dłuższa. Mam na myśli drogę prowadzącą po schodach na wiadukt, dalej wzdłuż Marynarskiej, przez przejście dla pieszych i z powrotem - powiedział Wiadomościom24 asp. Robert Opas z zespołu prasowego KSP. Schody, o których mowa są strome, a więc niewygodne w szczególności dla osób starszych. W dodatku windy nie zostały jeszcze uruchomione.

Dziś w tym miejscu pojawiły się czerwono-białe taśmy ochronne, które mają utrudnić Utrudnia ona przechodzenie w niedozwolonym miejscu / Fot. Małgorzata Wyszkowskaprzechodzenie i być może zwrócić uwagę pasażerów na zamieszczoną obok informację o zakazie przechodzenia. Taśmy zawieszono wzdłuż torów. Z jednej strony zaczepiono je przy filarze wiaduktu, z drugiej zaś na słupie energetycznym, stojącym przy torach, obok tabliczki z napisem „Przejście przez tory zabronione”. Nie odstrasza to jednak osób chcących sobie skrócić drogę, gdyż przechodzą one po prostu pomiędzy taśmami.

Kto pilnuje tego miejsca?
Jak pisaliśmy w poprzednim materiale PKP Służewiec - tor przeszkód? funkcjonariusze SOKu pilnują porządku po cywilnemu.

 / Fot. Małgorzata Wyszkowska- Każdy obywatel może zgłosić zapotrzebowanie na obecność funkcjonariuszy policji, straży miejskiej, Służby Ochrony Kolei, dzwoniąc pod ogólnodostępne numery telefonów alarmowych bądź poprzez oficjalne pismo do odpowiedniej instytucji. Miasto, także może się zwrócić do Policji o wyznaczenie tymczasowego posterunku - podkreślił asp. Robert Opas.

- Za wykroczenia popełnione w w/w miejscu możemy ukarać mandatem w wysokości od 50 do 500 złotych, zależnie od kwalifikacji prawnej popełnionego wykroczenia - dodaje rzecznik. Grzywna SOKistów to kwota od 20 do 500 złotych, jak mówił Michał Wacławik z komendy regionalnej Straży Ochrony Kolei.

Obejrzyj też: Pasażerowie o nielegalnym przejściu na PKP Służewiec

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Fimli
  • Fimli
  • 04.09.2012 09:23

W wielu miastach powstaja poziome przejscia z zaporami dla pieszych np. http://supernowosci24.pl/beda-przejscia-na-torach/ dlaczego Warszawa ma byc w ogonie postępu? Dlaczego musze wchodzic 3 piętra w góre i w dół. Co będzie w zimie?

Komentarz został ukrytyrozwiń
Cyber Killer
  • Cyber Killer
  • 23.08.2012 15:21

Problemem nie są ludzie przechodzący tylko problemem jest źle zorganizowane bezpieczne przejście - schody na wysokość 3-4 pięter w górę i w dół? Nic dziwnego że mało kto się na to porywa. Przejścia nad/pod ziemne owszem powinny być, ale dla pojazdów (bo do tyczy to również samochodów), a ludzie powinni mieć drogę na równym poziomie i w prostej linii. Samochód/pociąg się nie zmęczy od wjechania na górkę, więc dla pojazdów problemu nie ma.

Jak przejścia będą dla ludzi wygodne to będą używane. Ot proste rozwiązanie, trzeba było tylko o tym myśleć kiedy było budowane.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.