Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Plakat filmu „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”

M W
M W
Film „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” na ekrany kin trafi już 27 stycznia. Właśnie zaprezentowano oficjalny plakat, autorstwa trzech polskich artystek.

Jak podkreślają twórcy, cała warstwa wizualna filmu została kompleksowo zaprojektowana – zaczynając od scenografii i kostiumów, przez napisy w filmie, po plakat i komunikację w mediach społecznościowch, każdy element komunikacji wizualnej tworzy spójną całość. Właśnie zaprezentowano oficjalny plakat, autorstwa trzech polskich artystek – warstwę graficzną plakatu zaprojektowała Ola Niepsuj, autorką zdjęć do plakatu jest Sonia Szóstak, a dyrektorem artystycznym projektu Olka Osadzińska.

Film w reżyserii Marii Sadowskiej z Magdaleną Boczarską w roli głównej opowiada historię Michaliny Wisłockiej oraz jej trudnej drogi do wydania bestsellerowego „podręcznika miłości”. Na ekranie zobaczymy plejadę polskich aktorów. W rolę Stacha Wisłockiego, męża lekarki, wciela się Piotr Adamczyk, jej wielką miłość, Jurka, gra Eryk Lubos, a w postać przyjaciółki, Wandy – Justyna Wasilewska. W filmie występują również Danuta Stenka, Karolina Gruszka, Borys Szyc, Wojciech Mecwaldowski, Arkadiusz Jakubik oraz Artur Barciś.

Podobnie jak w przypadku „Bogów” twórcy filmu wykonali imponującą pracę odtwarzania nie tylko historycznych, ale również stylistycznych realiów epoki. – To, co przy męskiej garderobie i szpitalnych wnętrzach dawało tylko niewielkie pole do popisu, już w przypadku historii Wisłockiej – barwnego ptaka polskiej sceny naukowej, pozwoliło na położenie dodatkowego nacisku na stronę wizualną i na szerzej zakrojone prace badawcze – podkreśla Olka Osadzińska, art director filmu.

Akcja „Sztuki kochania” rozgrywa się od końca lat czterdziestych do połowy lat siedemdziesiątych. Kostiumy Wisłockiej i towarzyszących jej postaci, za które odpowiedzialna jest Ewa Gronowska oraz wystrój wnętrz w scenografii Wojciecha Żogały, powinny zainteresować zarówno wielbicieli mody, jak i fanów historii polskiego designu. W filmie wykorzystane zostały bowiem oryginalne wzory zaprojektowane w czasach akcji filmu przez największe sławy polskiego wzornictwa i projektantów
tkanin.

– To wyjątkowa okazja, by zwrócić uwagę publiczności na ten szalenie ciekawy stylistycznie okres, przykryty w pamięci wielu kurzem czasu i komunistycznej beznadziei. Wisłocka przypomina nam, że w czasach kojarzących się raczej z odcieniami szarości, zaprojektowano jedne z najciekawszych wzorów graficznych, plakatów czy mozaik – dzieł, które mogłyby konkurować z najlepszym światowym designem epoki. Mocne, graficzne i niejednokrotnie awangardowe wzory projektowane przez najlepszych twórców lat '50 i '70 stały się inspiracją i podstawą oprawy graficznej filmu – dodaje Olka Osadzińska.

Za produkcję filmu odpowiada Watchout Productions, znani przede wszystkim z wielokrotnie nagradzanego filmu „Bogowie” w reż. Łukasza Palkowskiego. Koproducentami, podobnie jak przy „Bogach” są: telewizja TVN S.A., Orange Polska S.A. i Agora S.A.. Dystrybucją zaś zajmie się Next Film.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto