Planeta z czterema gwiazdami została odkryta 125 lat świetlnych od Ziemi. Jest 10 razy większa niż Jowisz

125 lat świetlnych od Ziemi znajduje się układ 30 Ari składający się z czterech gwiazd. To drugi odnaleziony przez naukowców system tego typu. Znajdująca się w nim planeta jest 10 razy większa od Jowisza.

/ Fot. Karen Teramura / UH IfAAstronomowie odkryli egzoplanetę w systemie składającym się z czterech gwiazd. Znajduje się ona w układzie 30 Ari, w odległości od 125 do 136 lat świetlnych od Ziemi.

Planeta jest 10 razy większa od Jowisza - podaje Los Angeles Times. Dopóki naukowcy nie odkryli czerwonego karła myśleli, że mają do czynienia z układem z trzema gwiazdami. Sam układ został odkryty kilka lat temu.

Planeta krąży wokół gwiazdy o nazwie 30 Ari B. Podróż po orbicie zajmuje jej 355 dni. W odległości 1,670 j.a. (jednostek astronomicznych) znajduje się druga para gwiazd nazwana 30 Ari A. Podwójny system okrąża wspólny środek masy.

Czytaj także: Badania Ceres odsłonią najwcześniejszy rozdział historii Układu Słonecznego. 6 marca sonda Dawn wejdzie na orbitę

To drugi układ z czterema gwiazdami odkryty przez astronomów. Pierwszy raz udało się zaobserwować podobny system w 2013 r.