Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

14968 miejsce

Po co Urzędowi Miejskiemu call center?

Jakich dokumentów potrzebuję, by wymienić dowód osobisty? Gdzie kupić nieruchomość? Czy mam obowiązek zameldowania lokatora na pobyt czasowy? Czy da się to załatwić szybko, czy będę zmuszony wziąć dzień wolny w pracy?

To typowe pytania, z którymi zwracamy się telefonicznie do pracowników UM i często jesteśmy przełączani od jednej osoby do drugiej. Pod warunkiem, że się dodzwonimy, bo często bywa zajęte. I nic dziwnego, takich połączeń Urząd Miejski w dużym mieście odbiera zapewne od kilkuset do kilku tysięcy każdego dnia.

Tego typu problemy na szczęście stają się już przeszłością. Obecnie coraz więcej urzędów ma lub stara się o wdrożenie systemów informatyczno-informacyjnych, jak infokioski, lub informatyczno-telekomunikacyjnych, jak profesjonalne rozwiązania przeznaczone do obsługi call center. To dobrze, że zmienia się świadomość urzędników i mieszkaniec miasta przestaje być uciążliwym petentem i zaczyna być obsługiwany jak Klient.

Poza tym Urząd Miejski powinien być wizytówką miasta, a jego działania i standardy obsługi mieszkańców oraz przyjezdnych powinny wpisywać się w ogólną strategię komunikacji marketingowej miasta czy regionu. Sprawnie działające call center czy infokiosk, w którym można zaczerpnąć informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych, a także o samym mieście i jego atrakcjach, to wizytówka miasta.

W sprawnie działających centrach kontaktu z mieszkańcami konsultanci obsługują połączenia telefoniczne dotyczące najczęściej poruszanych zagadnień i zadawanych pytań, udzielają informacji o drukach i formularzach. Umawiają także na wizyty w urzędzie, na konkretny dzień i godzinę. Jeżeli sprawa, z którą zgłasza się petent jest bardziej skomplikowana, konsultant przekierowuje zainteresowanego do specjalisty z wydziału merytorycznego. W ten sposób tworzone są miejsca pracy, często dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością, które aby zdobyć posadę w Urzędzie Miejskim musiały przejść niezbędne szkolenia z zakresu obsługi klienta.

Więcej informacji, znaleźć można na stronie krakowskiej spółki Pirios, zajmującej się między innymi instalacją, projektowaniem i ogólnie pojętą problematyką Call Center w urzędzie miasta.

Wybrane dla Ciebie:


Tagi:


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.