Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

6903 miejsce

Po premierze najnowszego BMW F30

Jeden z najpopularniejszych modeli samochodowych BMW 3, doczekał się swojej piątej generacji. Światowa premiera odbyła się 14 października w siedzibie koncernu w Monachium. Auto łączy w sobie pełen komfort, dynamikę oraz bezpieczeństwo.

 / Fot. Materiały prasowe BMWNajnowsze BMW F30, bo taki kod nosi najnowsza "trójka", jest łudząco podobny do nowego BMW serii 5. Widać praca polskiego stylisty BMW nie poszła na marne, ponieważ jego projekt wdraża się w najnowsze modele niemieckiej marki. Wymiary "F30" to 4624 m x 1811 m x 1429 m, co w porównaniu ze starszym modelem czyni go samochodem większym, a co za tym idzie bardziej komfortowym, wygodnym oraz co najważniejsze bezpieczniejszym. Najnowsze "dziecko" BMW posiada 4 silniki o mocy od 163 KM w najsłabszej wersji 320D EfficientDynamic Edition, aż do 308 KM w silniku o pojemności 3,5 litra, który będzie znajdować się w BMW Coupe.

Jeśli chodzi o nowinki techniczne, najnowsza trójka posiada system zawieszenia, sterowania silnikiem, a także wiele czujników elektronicznych, które mają za zadanie utrzymać samochód na drodze w sytuacjach ekstremalnych. Kamery, w połączeniu z nawigacją, wyświetlają ostrzeżenia o dopuszczalnej prędkości, a system BMW Head-Display wyświetla je na szybie, co daje większe poczucie bezpieczeństwa. Reflektory adaptacyjne mają na celu zwiększenie widoczności w czasie wchodzenia w zakręty, a także w czasie nadjeżdżania pojazdów. W samochodzie również zainstalowany jest specjalny system alarmowy BMW Assist, który w razie potrzeby informuje służby o położeniu nawigacyjnym samochodu.

 / Fot. Materiały prasowe BMWPolska premiera najnowszej "trójki" przewidziana jest na początek lutego 2012 roku. Musimy więc poczekać, żeby przekonać się czy BMW F30 bije starszego brata na głowę. Poczekamy również na polskie ceny, ponieważ 35 000 euro, które musimy zapłacić za nowy model w Niemczech, jest ceną dosyć wysoką.

Najnowsze dzieło koncernu z Monachium ma szansę konkurować z modelami Mercedesa czy Audi, ponieważ jest to pojazd agresywny, przypominający lata 80., kiedy to BMW 3 było jednym z najbardziej pożądanych samochodów.


Do Wiadomości24 możesz dodać własny tekst, wideo lub zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (9):

Sortuj komentarze:

Systemy bezpieczeństwa projektowane są jak nazwa wskazuje dla poprawy bezpieczeństwa i stawiane tezy o tym że jest zgoła inaczej moim zdaniem należałoby mocno uzasadnić czego jak widać Pan Grzegorz nie uczynił. A co do kultury, kto się poczuł urażony?

Komentarz został ukrytyrozwiń
Irena
  • Irena
  • 23.10.2011 10:59

@mN - masz racje Jamróz ostatnio stał się nieznośny - może ma jakieś problemy o których nie wiemy?
Panie redaktorku ,odrobine kultury...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Jamróz - a Pan ma jakieś konkretne dane, czy czepia się żeby czepiać?

Łukasz Pawlak - ależ oczywiście, że one są po to stworzone. Duża część z nich jest bardzo funkcjonalnych i np autobusy czy wieloosiowe ciężarówki z naczepami są dużo bezpieczniejsze przy hamowaniu odkąd mają ABS. Po prostu nie należy ich traktować w kategoriach cudu.
Nawet najbardziej bezpieczny samochód z kompletem elektroniki i całym tabunem poduszek powietrznych nie uratuje kierowcy jeśli ten będzie szarżował. Smutne tego przypadki widać na drogach na całym świecie. Ludziom się wydaje, że jak mają wszystkie te literki to już ich nie dotyczą prawa fizyki.

Komentarz został ukrytyrozwiń
mN
  • mN
  • 23.10.2011 01:11

No i proszę - Krystian Jamróz czyli świetny przykład na to, że słowo "redaktor" ostatnio strasznie się zdewaluowało... Jak się nie ma nic konkretnego do powiedzenia, to należy siedzieć cicho.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jednak te systemy elektroniczne najnowszej generacji zostały stworzone po to, aby dostarczyc osobom znajdującym się w samochodzie bezpieczeństwo, np. taki system zawieszenia i sterowania silnikiem pomaga zapobiec wypadku osobie która podczas jazdy np. uśnie i zjedzie na pas awaryjny. Wtedy od razu się włącza system który naprowadza samochód na drogę. Wiadomo że samochód podczas awarii cały się wyłącza, jednak te systemy naprawde bardzo dużo wnoszą w bezpieczeństwo samochodu

Komentarz został ukrytyrozwiń

Czyli z czapy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tak wynika ze statystyk m.in. w Wielkiej Brytanii. Najwięcej wypadków tam wywołują ludzie w autach w wieku do 3 lat. Czytałem o tym nie raz - elektronika, która miała poprawiać bezpieczeństwo na drogach wywołuje u ludzi przekonanie, że niezależnie od warunków drogowych "komputer opanuje sytuację" w związku z czym pozwalają sobie na bardziej ryzykowną jazdę.
Np 95% moich znajomych gdy ich zapytam do czego służy ABS upiera się że skraca on drogę hamowania i pozwala zatrzymać auto na śliskim, co jak wiadomo jest kompletną bzdurą.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Na czym opierasz swoją opinię? Masz jakieś konkretne dane poparte badaniami czy tak z czapy sobie wymyśliłeś?

Komentarz został ukrytyrozwiń

I tak ta cała elektronika nie zastąpi logicznego rozumowania, krytycznej oceny swoich możliwości i umiejętności przewidywania. Najwięcej wypadków powodują właśnie posiadacze aut naszpikowanych systemami bezpieczeństwa, bo im się wydaje że wszystko mogą...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.