Facebook Google+ Twitter

Po Warszawie samochodem?

  • Autor usunął profil

  • Data dodania: 2008-07-18 19:26

Na ulicach Warszawy coraz więcej samochodów. Władze miasta chcą jednak zachęcać mieszkańców do korzystania z innych środków transportu.

Korek na jednej ze stołecznych ulic. / Fot. Marcin Krolak/PolskapressePytanie, jak? Większość osób jest w stanie poświęcić czas i wygodę tylko wówczas, gdy zostaną im zaoferowane równie korzystne bądź lepsze rozwiązania. Co w takim razie chce zaproponować miasto swoim mieszkańcom? O tym, jakie inwestycje transportowe i drogowe planowane są w Warszawie można było dowiedzieć się dzisiaj na otwartym spotkaniu w Centrum Prasowym Foksal.

Wydaje się, iż priorytetowo traktowana jest budowa drugiej linii metra. Na realizację projektu ma być przeznaczona przeważająca część środków z Unii Europejskiej, bo ok. 3,2 mld zł z całej sumy 4,5 mld zł. Będzie to największe dofinansowanie w historii miasta. Sama budowa ma być podzielona na cztery etapy, a w jej realizacji ma pomóc zastosowanie nowoczesnej technologii. - Wszystko po to, żeby nie budować kolejnej linii metra przez następne ćwierć wieku - powiedział Zenon Mikulec, kierownik Działu Planowania i Przygotowania Inwestycji. Jak na razie prace przygotowawcze zostały wykonane jedynie w centralnym odcinku nowej linii.

W następnych latach planowana jest też dalsza budowa strategicznych parkingów typu "Park&Ride", umożliwiających pozostawienie samochodu i podróżowanie np. rowerem. To rozwiązanie nie tylko zmniejszy ruch samochodowy, a w związku z tym również korki na trasach dojazdowych do centrum, ale też wpłynie na zmniejszenie hałasu i ilości wydzielanych spalin. Pomimo wielu zalet, niektóre parkingi "Park&Ride" wykorzystywane są przez zmotoryzowanych w niewielkim stopniu.

Inne inwestycje to modernizacja istniejących już tras tramwajowych lub budowa nowych - np. do coraz bardziej zaludnianego Tarchomina. Ta linia będzie miała za zadanie przede wszystkim odkorkować ulice, prowadzące na to osiedle i skrócić czas dojazdu do centrum. Planowane jest też zbudowanie linii tramwajowej w Wilanowie, gdzie obecnie mieszkańcy mają jedynie możliwość korzystania z komunikacji autobusowej.

Powyższe inwestycje są częścią Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy na lata 2007-2015, opracowanej m.in. w celu uczynienia z Warszawy miasta konkurencyjnego w stosunku do innych miast Polski czy Europy, utrzymania wzrostu życia gospodarczego stolicy i zmniejszenia negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.

Tekst strategii jest dostępny na stronie urzędu miasta Warszawy. Każdy, kto ma własne opinie dotyczące strategii, może je zgłosić do 1 sierpnia, pisząc maila na adres: drogownictwo@um.warszawa.pl.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

obwodnica będzie przechodziła przez Pragę-Południe - i jak wiem są pewne komplikacje z Rondem Wiatraczna (gdzie będzie tunel i metro)... to się wszystko opoźnia...

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 20.07.2008 16:08

Jeśli chodzi o obwodnicę śródmiejską to jest ona w planach; ja przedstawiłam tylko niektóre inwestycje.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Plus za info, szkoda,że nie ma w planach obwodnicy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.