Facebook Google+ Twitter

Pobierz raport "Social Media 2010"

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2011-01-03 14:10

Jak polscy internauci korzystają z serwisów społecznościowych i czego oczekują od oficjalnych profili firm i marek na takich witrynach? Które strony oficjalne na Facebooku cieszą się największym zainteresowaniem internautów i co ma na to wpływ?

 / Fot. Internet StandardPobierz raport Social Media 2010

Jakie wyniki finansowe osiągają wydawcy najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych? Na te i inne pytania odpowiadamy w nowej publikacji Internet Standard pt. "Social Media 2010". To pierwsza edycja raportu serwisu Internet Standard poświęconego mediom społecznościowym.

Raport Social Media 2010 składa się z siedmiu części. W pierwszym rozdziale przygotowaliśmy kompendium wiedzy o mediach społecznościowych w Polsce i na świecie. Prezentujemy w nim m.in. wyniki oglądalności najpopularniejszych witryn tego typu, najświeższe dostępne dane finansowe oraz aktualny profil polskiego użytkownika social mediów.

W ubiegłym roku pierwsze miejsce pod względem wysokości przychodów w gronie wydawców serwisów społecznościowych w Polsce przypadło Naszej Klasie. Największa polska „społecznościówka” wygenerowała prawie 63 mln zł obrotu i 18,5 mln zł czystego zysku. Mniej więcej dwie trzecie przychodu Naszej Klasy zanotowała w okresie od 1 stycznia 2009 r. do 31 marca br. grupa GG Network. Sporą niespodzianką może być jednak jej wynik netto – spółka straciła na czysto ponad 6 mln zł.

Trzy kolejne rozdziały zawierają analizę wyników trzech badań. W drugiej części raportu omawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Gemius na reprezentatywnej próbie polskich użytkowników sieci. Wspólnie z Gemiusem sprawdziliśmy, jak internauci korzystają z witryn społecznościowych i jakie są ich oczekiwania wobec oficjalnych profili firm lub marek. Zadaliśmy im też pytania o dokonywanie zakupów na Facebooku i społecznościowe usługi mobilne.

W jakich celach najchętniej wykorzystujemy serwisy społecznościowe? Trzy czwarte użytkowników sieci ankietowanych przez Gemiusa deklaruje, że główną motywacją jest w tym wypadku podtrzymywanie kontaktu ze znajomymi. Trzech na pięciu internautów używa takich witryn do utrzymywania relacji ze znajomymi z pracy lub ze szkoły, ważną potrzebą okazuje się również oglądanie i komentowanie treści publikowanych przez innych użytkowników.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.