Allegrowicze są oburzeni podwyżkami Poczty. Jeden z nich pisze na forum Allegro: "Sprzedawanie w tym serwisie stanie się naprawdę nieopłacalne! Strasznie wzrastają koszty nadania paczek. SKANDAL!!".
Około 60 proc. użytkowników serwisu Allegro korzysta z usług Poczty Polskiej. - Serwis aukcyjny Allegro nie obawia się podwyżek Poczty. My dostarczamy miejsca w internecie, natomiast użytkownik sam decyduje o formie płatności - mówi dla Wiadomości24.pl Patryk Tryzubiak z serwisu aukcyjnego allegro.pl
Podwyżki lekarstwem na kryzys w Poczcie Polskiej?
Od 1,5 roku Poczta nie wprowadzała żadnych podwyżek. Częściowo wiążą się one też z niezadowalającą sytuacją finansową firmy. Połowa placówek, z 8,5 tys., jest nierentowna i przynosi straty. Zdaniem Michała Dziewulskiego z Centrum Informacyjnego Poczty Polskiej strajk nie był niczym dobrym dla Poczty Polskiej, gdyż ucierpiał wizerunku firmy. Na 100 tys. pracowników strajkowało około 4 tys.
Jak podaje telewizja TVN CNBC Biznes, zyski Poczty Polskiej były dwukrotnie niższe w 2007 w zestawieniu zysków z roku 2006 - odpowiednio 61 mln i 124 mln. Jak będzie wyglądała sytuacja w 2008 i 2009 można się tylko domyślać. Konkurencja nie śpi i korzysta z sytuacji. Rafał Brzoska, prezes konkurencyjnej firmy Inpost powiedział w programie telewizji TVN CBNC Biznes 1 lipca 2008, że widzi problemy swojego największego konkurenta i jego firma będzie się starała je wykorzystywać bezlitośnie.
Poczta Polska lepsza od konkurencji?
Poczta jest dumna ze swoich sortowni. W ubiegłym roku zostały oddane do użytku 4 - w Trójmieście, Wrocławiu, Bydgoszczy. Największe z nich funkcjonują w Warszawie, Łodzi i Krakowie. Konkurencyjną na rynku, zdaniem Michała Dziewulskiego, jest nadal paczka priorytetowa, która cieszy się dużym zainteresowaniem.
- Poczta Polska ma monopol na rynku przesyłek lekkich, kiedy inni operatorzy za tę samą usługę muszą pobrać opłatę dwukrotnie wyższą - mówi dla Wiadomości 24.pl Michał Dziewulski. Jednak, jak podaje telewizja TVN CNBC Biznes, Poczta Polska jest nadal firmą konkurencyjną na rynku listów. Z badań GUS wynika, że w ciągu dwóch lat osiągnęła w zestawieniu z firmami konkurencyjnymi 98 proc. zysku. Biorąc pod uwagę rynek przesyłek kurierskich, uplasowała się z wynikiem 5-procentowym na ostatnim miejscu, co, trzeba przyznać, wynik zatrważający.
Kto odpowiada za kolejki na poczcie?
Abstrahując od strajku i problemów finansowych Poczty Polskiej, od niepamiętnych czasów spędzamy zbyt dużo czasu stojąc w urzędzie pocztowym w kolejce. Kto za tym stoi i jak ten problem rozwiązać? Dlaczego tylko przy jednym okienku jest pracownik, a pozostałe są zamknięte? - Za taki stan rzeczy odpowiada naczelnik Poczty i często wykorzystuje pracowników do pracy na zapleczu. Obsada powinna być zawsze. Jeżeli natomiast jest dużo klientów i okienka nie są obsadzone, wówczas trzeba wejść na stronę Poczty Polskiej i skierować skargę drogą elektroniczną - radzi Michał Dziewulski.
Kolejki, opóźnienia w dostarczaniu przesyłek i listów na czas, strajki. Takiego scenariusza na przyszłość woleliby uniknąć klienci. Tu nasuwa się pytanie, czy zawsze w sytuacjach kryzysowych osobą, której obrywa się najbardziej, musi być konsument? Z podwyżek Poczty mogą być zadowoleni jedynie prywatni operatorzy. Już teraz ceny ich usług są niższe od tych oferowanych przez Pocztę. Żyjemy w dobie konkurencji i najlepszym sprawdzianem dla każdej firmy pozostaje jak zawsze jakość usług.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?