Facebook Google+ Twitter

Podpisano umowę na uruchomienie linii SKM do Otwocka

Dziś w urzędzie m.st. Warszawa została podpisana umowa dot. uruchomienia linii Szybkiej Kolei Miejskiej do Otwocka. Usprawni ona dojazd do centrum Warszawy dla mieszkańców powiatu otwockiego oraz dzielnicy Wawer.

W uroczystości wzięli udział: Hanna Gronkiewicz-Waltz – prezydent m.st. Warszawy, Leszek Ruta – dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, Zbigniew Szczepaniak – prezydent Otwocka oraz Stanisław Kruszewski – burmistrz Józefowa. / Fot. Mariusz MichalakW uroczystości wzięli udział: prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta, prezydent Otwocka Zbigniew Szczepaniak oraz burmistrz Józefowa Stanisław Kruszewski.

- Traktujemy to porozumienie jako wstępny etap rozwoju SKM na tej linii. Dlatego włączyliśmy się w to przedsięwzięcie, traktując je jako dodatkową ofertę dla naszych mieszkańców -
stwierdził prezydent Otwocka Zbigniew Szczepaniak.

Nowa linia SKM-S1, zostanie uruchomiona 1 września. Pociągi będą kursowały na trasie Otwock-Józefów - Warszawa Wschodnia. Dzięki temu pasażerowie będą mieli do dyspozycji o 10 kursów więcej na pełnej trasie (Warszawa Wschodnia - Otwock) i po jednym kursie skróconym na trasie z Dworca Wschodniego do Falenicy. Na trasie do Otwocka, razem ze składami Kolei Mazowieckich będzie jeździło 61 pociągów. W przeciwnym kierunku 63. Rozkłady obu przewoźników mają być ze sobą skoordynowane. Składy będą jeździć co 10, 15 minut.

- Nowa linia SKM zostanie uruchomiona zdecydowanie szybciej niż pierwotnie zakładaliśmy. Ułatwiamy życie mieszkańcom, których istotna część pracuje w Warszawie - powiedziała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz - Linia Warszawa Wschodnia -
Otwock to już trzecia linia SKM. Zbigniew Szczepaniak – Prezydent Otwocka podpisuję umowę o uruchomieniu SKM. / Fot. Mariusz Michalak

ZTM planuje uruchomienie specjalnych linii autobusowych mających dowozić mieszkańców do trasy SKM.

Pociągi będą dojeżdżały do Warszawy Wschodniej tylko tymczasowo. Najprawdopodobniej już od grudnia trasa zostanie wydłużona tak, aby można było dowieźć pasażerów do Śródmieścia, a następnie do Dworca Zachodniego.

Największe obawy wraz z uruchomieniem nowego połączenia mają mieszkańcy Wawra. Obawiają się, że przez nowe połączenia, dzielnica zostanie sparaliżowana. Wszystko przez to, że Radość, Miedzeszyn i Falenica przedzielone są torami na pół. Czy ich obawy się sprawdzą? Przekonamy się już za klika dni.

Nowa linia zostanie uruchomiona zacznie szybciej niż przewidywano. Początkowo pociągi miejskie miały dojeżdżać do Otwocka w 2011 roku. Na zmianę planów wpłynęła ogromna popularność linii zastępczej, która została uruchomiona po zamknięciu Wału Miedzeszyńskiego w związku z sytuacją powodziową.

Trasa podstawowa:
Warszawa Wschodnia - Warszawa Olszynka Grochowska - Warszawa Gocławek - Warszawa Wawer-Warszawa Anin-Warszawa Międzylesie - Warszawa Radość - Warszawa Miedzeszyn - Warszawa Falenica - Michalin - Józefów - Świder - Otwock

Kursy skrócone:
Warszawa Wschodnia - Warszawa Olszynka Grochowska - Warszawa Gocławek - Warszawa Wawer - Warszawa Anin - Warszawa Międzylesie - Warszawa Radość - Warszawa Miedzeszyn - Warszawa Falenica

Granicą strefy biletowej będzie przystanek Warszawa Falenica.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.