Facebook Google+ Twitter

Podpucha dla ucha z pomocą dzieciom

Norweski Czerwony Krzyż rozpoczął w internecie kampanię, poszukując młodych internautów - wolontariuszy, chętnych do pomocy dzieciom, których nie ma kto wysłuchać. Akcja nosi nazwę "Horsels test".

Słuchawki norweskiej kampanii społecznej pomagają usłyszeć dziecko, które tego potrzebuje. / Fot. Norweski Czerwony KrzyżTwórcy kampanii informują o rosnącej liczbie dzieci, którym nie ma kto pomóc w ich kłopotach. Zainteresowanym dają też okazję do przetestowania siebie w teście psychologicznym, badającym zdolności słuchania. Jest i informacja, dla tych, którym może się spieszyć, że test potrwa tylko trzy minuty, a wydaje się, że to klucz do zrozumienia idei kampanii. W dzisiejszym świecie jest miejsce i czas tylko na pośpiech, dziką pogoń za czymś, czego może nie ma lub co może nie jest tego warte. Wystarczyłoby tylko zatrzymać się w tym pędzie, wyciszyć hałas i...

... i wysłuchać dziecka, które tego potrzebuje. Dziewczynka, której głos jako jedynej słyszy się w nagraniu, jest nie tylko samotna, ale i obarczona poczuciem winy za kłótnie w rodzinie. Tragizm wzmocniony tym wyznaniem w punkcie kulminacyjnym zostaje przerwany i od tego momentu decyzja należy już tylko do odbiorcy - wchodzi w to, czy nie...

Kampania Norweskiego Czerwonego Krzyża została poświęcona dzieciom opuszczonym i samotnym. Są to zazwyczaj dzieci, które nie mają wokół siebie nikogo, kto mógłby ich wysłuchać. Pomysłodawcy akcji wykazali się ogromną inwencją, bo nie tylko sama idea jest godna podziwu, ale i forma. W zasadzie każdy element projektu przyczynia się do jej sukcesu.

Strategia Norwegów oparta jest na elementach zainteresowania, zaintrygowania, wzbudzeniu ciekawości. Odbiorca jest coraz bardziej zaskoczony treścią komunikatu, po czym postawiony zostaje w sytuacji wyboru: może zostać wolontariuszem organizacji, bądź przekazać „test” rodzinie/znajomym lub wspomóc organizację finansowo. Wybór ten jest tylko pozorny, bowiem nie ma czwartej opcji - bierności. Sytuacja wymaga reakcji. Gra na emocjach ludzkich, od zwykłej ludzkiej ciekawości, do pobudzenia ludzkich odruchów w postaci emocjonalnej postawy, spaja to trzyminutowe wezwanie, krótkie, bo krótkie, ale jakże perswazyjne i niepozwalające na stagnację...

Czytaj więcej, weź udział w badaniu:
Kampania społeczna

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.