Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

82155 miejsce

Połączeni w różnorodności

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-10-15 15:10

8 października 2014 roku w warszawskim Och-Teatrze odbył się Kongres Różnorodności – nowe kierunki w CSR.

Podczas pierwszej prelekcji rozpoczynającej wydarzenie pt. HR przyszłością CSR? Rola zarządzania różnorodnością oraz zarządzania poprzez wartości w miejscu pracy. Paweł Niziński, prezes GoodBrand & Company CEE, wydawca magazynu „CR Navigator”, zwrócił uwagę na wyczerpanie dotychczasowych paradygmatów w CSR, nową rolę kultury organizacyjnej oraz konieczność upodmiotowienia pracowników. Zauważył też, że czerpanie z obecnej wewnątrz organizacji różnorodności i zapewnienie harmonijnej współpracy całemu zespołowi jest nie tylko coraz bardziej popularnym trendem w branży HR, ale stanowi także szerokie pole do poszukiwania nowych rozwiązań dla rozwoju organizacji. Dlatego, jego zdaniem, aktualnie to zarządzanie różnorodnością wyznacza również liderom CSR zupełnie nowe obszary działań i wyzwań.
Gościem specjalnym wydarzenia był Miguel Gurrola – ekspert w zakresie wdrażania strategii różnorodności do międzynarodowych organizacji, na co dzień związany z ITIM International. Prelegent podczas swojego wystąpienia opowiadał, w jaki sposób wprowadzenie zarządzania różnorodnością może stanowić o przewadze konkurencyjnej organizacji. Poruszał m.in. kwestie różnic kulturowych i konieczność dostrzegania
w odmienności kulturowej mocnych stron zespołu, które mogą zostać wykorzystane
w biznesie. Innymi aspektami efektywnego zarządzania różnorodnością poruszonymi przez Miguela Gurrolę były rola nowego przywództwa i strategicznego podejścia do zarządzania indywidualnościami. W swojej prezentacji prelegent przywołał wyniki badań Hofstede Centre określających różne rodzaje kultur organizacyjnych i poziom ich uwrażliwienia na zagadnienie różnorodności.
Strategiczny i praktyczny wymiar zarządzania różnorodnością przedstawiła Dorota Strosznajder, pełnomocnik zarządu ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska
w wystąpieniu pt. „ Skuteczne zarządzanie różnorodnością w międzynarodowej korporacji”.
- Rośnie społeczno-ekonomiczna rola kobiet, na rynek pracy weszło pokolenia Y, różniące się w swoich potrzebach od wcześniejszych pokoleń pracowników, społeczeństwa starzeją się a czas aktywności zawodowej musi ulec wydłużeniu. To globalne wyzwania, przed którymi staje każda międzynarodowa firma i na które odpowiedzią może być skutecznie wdrożona strategia różnorodności – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik zarządu ds. odpowiedzialności społecznej w firmie Henkel.
O tym, jak będzie wyglądała organizacja przyszłości, w której będzie spotykać się aż
5 pokoleń pracowników, i w jaki sposób skutecznie nią zarządzać z perspektywy menedżera, mówił Jacek Jakubowski, coach, superwizor Grupy TROP. Trener biznesowy w swoim wystąpieniu odniósł się do zachodzących na oczach pracowników zmian w organizacjach, którym ulegają i z którymi muszą sobie radzić. Zdaniem prelegenta współczesne organizacje nie tylko wprowadzają zmiany, które odczuwają pracownicy, ale same również ulegają temu procesowi – na przestrzeni lat przestały być skostniałą i formalną strukturą, w której praca polegała na powtarzaniu pewnych czynności, a stały się miejscem, gdzie pracownicy nieustannie uczą się, przechodzą przez nowe doświadczenia i dbają o własny rozwój.
Natomiast dr Monika Biłas-Henne i dr Karolina Mazurowska ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie podzieliły się ze zgromadzonymi w Och-Teatrze uczestnikami praktycznymi poradami, w jaki sposób radzić sobie z barierami międzykulturowymi, na które napotykamy pracując w międzynarodowym środowisku i, tym samym, podnosić jakość pracy.
Podczas konferencji odbył się również panel dyskusyjny z udziałem liderów opinii
w dziedzinie różnorodności, którego tematem przewodnim były potencjał i bariery związane z wprowadzaniem różnorodności do organizacji w kontekście korzyści biznesowych i społecznych. W dyskusji, prowadzonej przez Pawła Oksanowicza, dziennikarza Radia PIN, swoje poglądy na ten temat przedstawili: dr Elwira Gross-Gołacka, Dyrektor Generalna z Ministerstwa Gospodarki, Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska, Kamil Wyszkowski, Krajowy Przedstawiciel UN Global Compact w Polsce, a także Maciej Byczkowski, fotograf, podróżnik, ekspert ds. zarządzania informacją i ochrony danych, ENSI, Ewa Leśnowolska (d.Wojsławowicz) - menedżerka projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Marcelina Pytlarczyk, ekspert ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Orange. Rozmówcy wspólnie zastanawiali się, jak powinien wyglądać ideał organizacji zarządzanej z wykorzystaniem różnorodności, jakie są bariery, które mogą się pojawić przy wdrażaniu tego typu strategii, oraz jakie wymierne korzyści daje organizacjom polityka różnorodności.
Partnerami medialnymi wydarzenia byli: Odpowiedzialny Biznes - Kompendium CSR, Personel i Zarządzanie, Odpowiedzialnybiznes.pl, Proto.pl, Kampaniespoleczne.pl, Karta Różnorodności

* * *


„CR Navigator” jest kwartalnikiem poświęconym społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jego wydawcą jest firma GoodBrand & Company CEE, specjalizująca się we wdrażaniu do firm w Europie strategii zrównoważonego biznesu. Magazyn zawiera case studies przypadków polskich i zagranicznych, artykuły i dyskusje, wywiady z praktykami i specjalistami z dziedziny CSR oraz z przedstawicielami biznesu, kultury i nauki, przybliżające tematykę i narzędzia CSR. Kwartalnik adresowany jest przede wszystkim do sektora biznesu, do organizacji pozarządowych oraz do środowisk akademickich. Jego uzupełnieniem jest codziennie aktualizowana strona internetowa www.crnavigator.com, newsletter oraz profil na Facebooku i Twitterze.

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2013 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,355 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,516 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.


Kontakt dla prasy:
Henkel Polska: CR Navigator:
Dorota Strosznajder Justyna Popiołek Kinga Czub
Henkel Polska Sp. z o.o. Solski Burson – Marsteller GoodBrand & Company,
CR Navigator
tel: (022) 565 66 65 tel: (022) 242 86 30 tel: (022) 118 46 97
dorota.strosznajder@pl.henkel.com
jpopiolek@solskibm.pl
kinga.czub@goodbrand.com



(Klaudia Mencina)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.