Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

169 miejsce

Politycy złapani w sieć

- Aż boję się pomyśleć o promocjach na Naszej-klasie w czasie najbliższych wyborów - mówi Wiadomościom24.pl Paweł Tkaczyk, specjalista w budowaniu strategii marketingowej firmy i marki.

Zdjęcie ilustracyjne / Fot. PAPJakie niespodzianki szykują dla nas politycy w bliskiej przyszłości i z jakich metod promocji skorzystają podczas najbliższych wyborów? Według ekspertów kandydaci postawią na internet, na popularności zyskają zwłaszcza serwisy społecznościowe. - Barack Obama pokazał, że przyszłością są społeczności. Prezydent USA wykorzystał „social media” jak nikt inny przed nim - twierdzi Paweł Tkaczyk właściciel agencji reklamowej MIDEA. - Nasi politycy będą starali się to naśladować.

W kampanii Obamy zostały wykorzystane takie narzędzia jak: opt-in w marketingu mobilnym, treści wideo, blog, serwis e-commerce i serwisy społecznościowe m.in. Facebook czy MySpace. Sukces kandydata demokratów nie zostawia złudzeń - reklama w internecie jest dziś nieodzowną częścią kampanii wyborczej. Jest także narzędziem rywalizacji wyborczej w rękach polityków. W dzisiejszych czasach „bitwa” o głosy wyborców to zjawisko naturalne, a nawet pożądane.

Wojna PR-owców


Kandydaci dostali wyraźne wskazówki co zrobić, żeby zaistnieć w sieci. Znani politycy nie obejdą się bez pomocy specjalistów, to oni mogą spełnić życzenia kandydatów. Coraz częściej mówi się o znaczącej roli ekspertów od PR i pracy jaką wkładają w budowanie wizerunku partii. Dziś gołym okiem widoczne są zabiegi, którym poddają oni opinię publiczną. Ludzie doświadczają rywalizacji między politykami, ale także, a może przede wszystkim, między specjalistami od marketingu politycznego. - W mediach mówi się o wojnie PR-owców. Problem w tym, ze naprawdę skuteczny PR to taki z którego odbiorca nie zdaje sobie sprawy - komentuje Maciej Ratajczak redaktor portalu internetowego „Marketing w polityce”. - Jeśli wiemy, że ktoś próbuje na nas w ten sposób wpływać, to automatycznie wytwarzamy mechanizm obronny i w konsekwencji owe „zagrania PR” trafiają w mur.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Katrtip
  • Katrtip
  • 08.02.2011 10:50

http://mariowo.wordpress.com/2011/02/03/cyberpolityka-part-1/

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.