Facebook Google+ Twitter

Polkomtel pod wodzą Solorza-Żaka nie będzie innowacyjny?

Stało się. Decyzja zapadła. Koniec domysłów i spekulacji, kto i za ile zdobędzie kurę znoszącą złote jajka, czyli spółkę Polkomtel SA, operatora sieci Plus.

Trochę już wiemy: 18 mld zł łącznie ze spłatą zadłużenia. Nie skandynawski telekom, a nasz swojski polsko-cypryjski, dwojga nazwisk biznesmen Zygmunt Solorz – Żak.

Determinacja jednego z najbogatszych Polaków musiała być duża: by zdobyć Złotego Graala nie wahał się sprzedać kawałka swojego imperium, czyli części akcji Cyfrowego Polsatu SA. Skończyły się, więc spekulacje, kto kupi. Zaczęły się pytania: co zrobi? Czy jak mówi lider Ruchu Autonomii Śląska i obecny wicemarszałek województwa śląskiego Jerzy Gorzelik: „zepsuje jak małpa podarowany zegarek?”

Oceny są skrajne: od wznoszenia wiwatów przez ekspertów ekonomicznych, po niepokój ze strony szefowej UKE wyrażony w wywiadzie udzielonym serwisowi Technologie Wiadomości24. Na pewno zmiana właściciela wpłynie na rynek. Pytanie tylko czy pozytywnie Osobiście śmiem wątpić.

Od kilku lat Solorz-Żak posiada sieć komórkową. Cyfrowy Polsat rynku nie podbił mimo "uprzywilejowanego" MTR-u. CP, podobnie jak właściciel sieci Play na początku też był wirtualny. Obie spółki musiały korzystać z infrastruktury tradycyjnych operatorów. Sieć komórkowa Solorza nawet była w lepszej sytuacji, gdyż w przeciwieństwie do Play własnej sieci nadajników nie musiała budować.

Nie wierzę w deklaracje nowego właściciela w których obiecuje skok cywilizacyjny, dzięki ultranowoczesnej sieci LTE. Nie daję wiary tym obietnicom z prostego powodu. Solorz nigdy nie zrobił rzeczy, która miałaby innowacyjny wpływ na rynek. Obie duże inwestycje medialne - naziemna telewizja Polsat oraz platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, to zarabianie pieniędzy, jak najmniejszym kosztem zarówno technologicznym jak i prezentowanych treści.

Pamiętam narzekanie na TV Polsat, którego jakość była tragiczna ze względu na zbyt wąskie pasmo. Pamiętam ramówkę na którą składały się programy typu „Disco Polo Live”. Dopiero wejście na rynek telewizyjny koncernu ITI ze sztandarowym produktem, czyli TVN, wymusiło na telewizji Solorza nie tylko poprawę techniczną, ale także contentu, a w efekcie wizerunku stacji, łącznie z oprawą graficzną i wprowadzania nowych formatów.

Czytaj dalszą część tekstu w serwisie Technologie Wiadomości24

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.