Facebook Google+ Twitter

Półmetek wakacji. Sprawdź, na co skarżą się turyści

Połowa wakacji za nami. Nie wszyscy jednak cieszą się miłymi wspomnieniami. Sprawdź, na co najczęściej skarżą się polscy turyści.

Egipt / Fot. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:SharmView.jpg Gdy nasz wakacyjny wypoczynek okazał się jedną wielką porażką, z pomocą może nam przyjść Miejski Rzecznik Konsumentów. Jak wynika z raportu opracowanego przez portal www.twojaeuropa.pl, coraz więcej osób składa skargi na biura podróży. Najwięcej takich skarg w roku 2009 trafiło do Warszawy i Bydgoszczy.

- W mojej ocenie dzieje się tak nie dlatego, iż jakość usług organizatorów turystyki pogarsza się, lecz dlatego, iż większa liczba konsumentów wybiera wypoczynek zorganizowany, w szczególności za granicą - uważa Agata Lewkowska, z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów - Przyczynia się do tego także zwiększona świadomość konsumencka.

Najczęściej skarżymy się na wyposażenie hotelu. - Hotel zamiast 4 gwiazdek ma 2 gwiazdki, plaża zamiast 100 metrów od hotelu jest 2 km, brak jest usług dodatkowych– wylicza Tomasz Popiołek.

Jeśli biura podróży nie dotrzymały warunków umowy, mamy prawo złożyć skargę. Możemy to uczynić już w trakcie trwania wycieczki. W przypadku kiedy biuro podróży nie odpowiada, mamy prawo skierować sprawę na drogę sądową. Jeśli nasze roszczenie okażą się zasadne, możemy odzyskać od 5 do 50 % wartości wycieczki. W raporcie czytamy także, że za awarię klimatyzacji lub prądu możemy odzyskać od 10 do 20% wartości wycieczki, natomiast za powtarzające się hałasy nawet 40% (w dzień 5-25%, w nocy 10-40%).

Raport możesz znaleźć tutaj.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

A ja miałem szczęście i moje biuro (Almatur) mnie nie zawiodło./5/

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.