Kanadyjski armator BC Ferries zamówi w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. trzy promy średniej klasy napędzane zarówno olejem napędowym jak i skroplonym gazem ziemnym (LNG). Dwie nowe jednostki zastąpią półwieczne promy - Królową Burnaby oraz Królową Nanaimo. Trzeci prom będzie wykorzystywany w czasie szczytu sezonowego, oraz zastępował naprawiane - poinformował na łamach World Maritime News przedstawiciel armatora.
Dawna Stocznia Północna w latach PRL specjalizowała się w budowie okrętów, od 2011 roku pod nazwą REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. wchodzi w skład grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. o rocznych przychodach na poziomie 2,3 mld zł. Polscy stoczniowcy w przetargu pokonali Norwegów, Niemców i Turków. Kanadyjczycy zdecydowali się na zamówienie budowy promów za granicą, gdyż rodzime stocznie mają pełen portfel zamówień na najbliższe lata. Poprzednie zamówienie na budowę promu dla BC Ferries trafiło do Niemiec.
Budowane w Polsce promy będą miały 105 m długości, pomieszczą 600 pasażerów oraz 145 pojazdów. Pierwszy z promów ma trafić do armatora już jesienią 2016 roku, ostatni w lutym 2017 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?