Facebook Google+ Twitter

Połowa sprzedawców elektroniki oszukuje klientów

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2009-09-15 18:16

Unijni urzędnicy zbadali 369 stron internetowych sprzedających sześć najpopularniejszych urządzeń elektronicznych w UE - aparaty cyfrowe, telefony komórkowe, przenośne odtwarzacze muzyczne, odtwarzacze DVD, sprzęt komputerowy i konsole do gier. No i wyszło szydło z worka...

Strona główna http://www.konsument.gov.pl / Fot. Konsument.gov.plW badaniu wzięło udział 26 państw członkowskich UE oraz Norwegia i Islandia. Wśród stron internetowych znalazło się 200 największych portali sprzedających sprzęt elektroniczny oraz ponad 100 portali, które zostały wybrane z powodu skarg klientów.

Z przeprowadzonych w maju kontroli wynika, że 55 proc. skontrolowanych stron internetowych wykazuje nieprawidłowości, zwłaszcza odnośnie do wprowadzających w błąd informacji dotyczących praw konsumenta, błędnych informacji odnośnie do całkowitego kosztu produktu lub niepełnych danych kontaktowych sprzedawcy.

Po początkowych kontrolach, przeprowadzonych przez organy krajowe, nastąpi obecnie etap egzekwowania, podczas którego organy te skontaktują się z przedsiębiorstwami, wzywając je do usunięcia nieprawidłowości na stronach internetowych lub do wyjaśnienia swego stanowiska. Nazwy stron internetowych, które zostały objęte dochodzeniem, zostały opublikowane na pierwszym etapie przez trzy kraje – Islandię, Łotwę i Norwegię (zob. MEMO/09/379).

Połowa wprowadza w błąd

Meglena Kunewa, komisarz UE ds. ochrony konsumentów, powiedziała: - Celem naszych działań stały się portale internetowe sprzedające sprzęt elektroniczny, gdyż wiem, z napływających do mnie e-maili oraz z ilości skarg otrzymywanych przez Europejskie Centra Konsumenckie, że strony te są prawdziwym problemem dla konsumentów.

Odkryliśmy, że ponad połowa sprzedawców detalicznych sprzedających w internecie sprzęt elektroniczny wprowadza konsumentów w błąd. Problem ten ma ogólnoeuropejski zakres i takie też rozwiązanie należy znaleźć. W przeciągu najbliższych miesięcy trzeba będzie wiele pracy, aby uzdrowić ten sektor, ale europejskim konsumentom się to należy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

ciekawe ile polskich sklepów zostało sprawdzonych...
powiem tak – kiedyś pracowałem w takim sklepie internetowym, w ofercie mieliśmy ponad 5 000 produktów…ich ceny zmieniały się raz na tydzień…naprawdę ciężko to wszystko ogarnąc…

Komentarz został ukrytyrozwiń

To już robi urząd p. Streżyńskiej :)

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 15.09.2009 19:44

Nareszcie ktoś się dobiera do d. oszustom. Jeszcze wielu podobnych warto by przetrzepać, np. tepsę i innych operatorów telefonii o dostawców internetu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.