Facebook Google+ Twitter

Polscy studenci wystartują w Shell Eco-marathon 2011

Współautorzy: Weronika Trzeciak

Zawody przeznaczone są dla studentów wykonujących samodzielnie pojazdy, które wykorzystują różne rodzaje energii. Zalety powstających wehikułów znają tylko ich wykonawcy i projektanci.

 / Fot. Weronika TrzeciakDo startu w imprezie pozostało jeszcze kilka miesięcy, ale prace nad budową pojazdów ruszyły pełną parą. Projekt, który ma wystartować w zawodach Shell Eco-marathon powstaje na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, dzięki zaangażowaniu SKAP PW oraz środkom pochodzących od sponsorów.

Warto wspomnieć, że Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów (SKAP) zrzesza studentów zainteresowanych rozwijaniem swoich pasji motoryzacyjnych. Główną działalnością koła jest projektowanie i budowa superoszczędnych pojazdów, które co roku biorą udział w międzynarodowych zawodach Shell Eco-marathon, polegających na przygotowaniu pojazdów o rekordowo niskim zużyciu paliwa. Warto zauważyć, że obecnie jest to jedyny polski zespół, regularnie biorący udział w tym konkursie.

Projekt Mikrus


 / Fot. Łukasz MicPojazd, który ma wystartować w tegorocznej edycji zawodów to Mikrus. Do budowy samochodu wykorzystano technologię kompozytów szklanych (zawieszenie, rama, karoseria), stworzoną na potrzeby najbardziej wymagających zastosowań, takich jak przemysł lotniczy czy bolidy Formuły 1. Jednostką napędową jest silnik benzynowy, o poj. 90 ccm generujący moc 4,9 kW (ok. 6,4 KM) przy 6000 obr./min. Napęd przenoszony będzie na tylną oś. Pojazd będzie się poruszał na oponach o rozmiarze 20x41/4. Masa własna pojazdu to 150 kg. Przewidywane spalanie ma wynieść 1,5 l/100 km.

Studenci realizują swój projekt przy ścisłej współpracy z PIMOT-em, gdzie mają dostęp do prototypowni i obrabiarek do wykonywania najdrobniejszych detali. Obecny rekord świata należy do studentów z Politechniki w Lionie. Jeden litr paliwa wystarczył na pokonanie dystansu 4896 km. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 26-28 maja 2011 r., na torze wyścigowym EuroSpeedway w Lausitz w Niemczech.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (6):

Sortuj komentarze:

Kacper
  • Kacper
  • 08.02.2011 17:57

a może byś tak sam Janie Gromek zerknął w google? :> Jedyny błąd jaki jest w tym cytacie to nie jeden litr a ekwiwalent energetyczny jednego litra. Był albo raczej jest to pojazd na wodór. a źródło proszę: http://ecomarathon.shell.com/live/europe_results.php

Komentarz został ukrytyrozwiń

Podoba mi się stanowisko Chin - które zdaje się, wspomagają takie innowacje.
Np. większosc skuterow w miastach - jest elektryczna.
Taki skuter, nowy, kosztuje od 800 zł (sierpień 2009, Xi'an - widziałem i potwierdzam tę informację powagą swego majestatu).

W Polsce, zakup baterii (LiFePo) do samochodu elektrycznego - 40.000 zl (AMW Gdynia, tyle płaciła za baterie do jednej Pandy).
A dlaczego nie 4000 zł?
Ktoś tym mocno steruje!

Dalej:
Moj opel corsa 2001 r. pali kilka litrów więcej - niż poprzedni, z 1991.
Jak tu mówic o postępie w tej dziedzinie? ;-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Bartłomieju i to nie jest przeszkodą przy odrobinie szczęścia. Pojazd szwedzkich studentów, który uczestniczył w jednej z edycji Shell Eco - marathon otrzymał zgodę od inspekcji ds. motoryzacji w Szwecji na wykorzystanie go na tamtejszych drogach. Obecnie jest najbardziej wydajnym pojazdem na szwedzkich drogach.

Źródło? A proszę bardzo: http://www.shell.com/home/content/ecomarathon/europe/

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nareszcie coś innowacyjnego tylko jak się przebić przez wielkie koncerny samochodowe które wcale nie są za oszczędnościami.

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Jeden litr paliwa wystarczył na pokonanie dystansu 4896 km." Poproszę źródło tej informacji.

Komentarz został ukrytyrozwiń
levy
  • levy
  • 04.02.2011 15:59

Spalanie 1,5 l/100km to ewidentna pomyłka.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.