Facebook Google+ Twitter

"Polska" - Kampania na krawędzi prawa

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-06-19 07:20

Dziennik "Polska" pisze o przygotowywanym przez Fundację Batorego raporcie na temat technik stosowanych przez partie w czasie kampanii wyborczej do europarlamentu.

Wstępne ustalenia pokazują, że ugrupowania często wystawiały kompletnie nieznanych kandydatów, których największym atutem było dobrze kojarzące się nazwisko. Część polityków mogła czerpać nielegalną pomoc od prywatnych sponsorów, inni prowadzili kryptokampanię, udając, że krzewią wiedzę o Unii Europejskiej.

Fundacja Batorego ma już listę spraw, którym chce przyjrzeć się bliżej - pisze dziennik "Polska". Na przykład kampanii Rafała Trzaskowskiego, eurodeputowanego z Warszawy, którego w spotach popierał… Wiedźmin. Fundacja sprawdza, czy Trzaskowski nie miał obowiązku odprowadzić tantiemów według rynkowych stawek.

"Polska" dodaje, że na obecność w raporcie może liczyć łódzka posłanka Joanna Skrzydlewska, pochodząca ze znanej łódzkiej rodziny posiadającej największą w mieście sieć kwiaciarni i zakładów pogrzebowych. Wątpliwości autorów raportu budzi fakt, że billboardy pani poseł były podobne do widocznych w wielu miejscach Łodzi reklam jej rodzinnej firmy. A więc pojawia się przypuszczenie, że rodzina Skrzydlewskich mogła współfinansować kampanię kandydatki - pisze gazeta.

Część kandydatów nadużywała formuły spotkań unijnych, czyli prowadziła kryptokampanię pod pozorem informowania obywateli o zjednoczonej Europie.

Więcej na ten temat - w dzienniku "Polska".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.