Facebook Google+ Twitter

Polska kolej najniebezpieczniejsza w całej Unii

Według raportu Europejskiej Agencji Kolejowej w 2010 roku w Polsce doszło do prawie 450 wypadków kolejowych, podczas gdy w całej Unii – do ok. 2400. Warszawa niejednokrotnie upominana była przez Brukselę w tej sprawie.

Szczekociny, 5 marca. / Fot. PAP/Piotr PolakW związku z katastrofą kolejową pod Szczekocinami (zginęło w niej 16 osób, 57 zostało rannych) Komisja Europejska zaoferowała Polsce pomoc ekspercką. W 2010 roku skorzystała z niej Belgia, gdy w katastrofie śmierć poniosło 18 osób, a rannych zostało 100 kolejnych.

Rzeczniczka Komisji Europejskiej Helen Kearns przyznała, że powodem złego stanu polskich kolei jest ich niedoinwestowanie. W zeszły czwartek, w sejmowej komisji infrastruktury, minister transportu Sławomir Nowak mówił, że naprawę sytuacji na kolei uważa za priorytetową. Mimo to, rząd w dalszym ciągu część unijnych funduszy z kolei chce przenieść na drogi.

Sami związkowcy ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych mówią o „muzeum w środku Europy”. Wg prezydenta ZZMK Leszka Miętka, do katastrofy nie doszłoby gdyby w Polsce były nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które są stosowane w większości krajów europejskich i które całkowicie wykluczają błąd ludzki. Twierdzi, że bez takiego systemu nie ma mowy o nowoczesności, którą przywołuje się w kontekście ostatniej katastrofy mówiąc o „wyremontowanej” linii.

Dziś Bruksela słyszy, że Rząd RP nie zdąży, do połowy 2015 roku, wykorzystać funduszy przeznaczonych na kolej. Komisja niechętna jest przesuwaniu pieniędzy.

W 2011 roku Bruksela wymusiła powstanie listy projektów dotyczących odnowienia linii kolejowych czyli tzw. rewitalizacji, by fundusze na kolei pozostały. Decyzja Komisji powinna zapaść jeszcze w tym miesiącu.


O raporcie pisze: Gazeta.pl



Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (8):

Sortuj komentarze:

fredek
  • fredek
  • 06.03.2012 19:34

@Grzegorz Wink 11:19 kolego Wink ! Autostrady i tory kolejowe to dwie różne rzeczy o czym wiedzieć powinien nawet zwykły ciul. No karwasz mać co jest efektowniejsze ? Widziałeś kolej amerykańską, szwajcarską albo rosyjską ? Jak można mieć tak napierdolone we łbie jak ty kolego Winku ! Wink ty masz zużytą podpaskę zamiast mózgu ? Co masz w główce ? Zabierz się za naukę pitolu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

To nie jest kwestia rządu Tuska. Zaniedbania na kolei są od lat, a to dlatego że dla większości naszych rządzących kolej=zacofanie, więc za wszelką cenę starają się inwestować w samochody i autostrady, bo państwo z autostradami jest bardziej efektowne.
Po prostu nasze władze leczą w ten sposób swoje kompleksy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
lofas
  • lofas
  • 06.03.2012 10:26

na bocznym torze postawila namioty czeladz w baranicach z koziej welny.nie wpuszcza nikogo obcego

Komentarz został ukrytyrozwiń
Matoły
  • Matoły
  • 06.03.2012 09:58

Matoły zostaną przewajchowani na boczny TOR!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
red
  • red
  • 06.03.2012 09:10

Rząd się wykolei nieodwołalnie dzięki takim Platfusom i matołom jak Tusk,Mucha Sikorski, Nowak,Niesiołowski,Rostowski same cepy....

Komentarz został ukrytyrozwiń
lofas
  • lofas
  • 06.03.2012 07:54

jezeli niektorzy wykolejency mysla ze rzad sie wykolei-odpowiadam ze nie wykolei.to by musiala zaistniec opozycja.polska jest jedynym krajem w europie gdzie jej nie ma a nie widac swiatelka zeby taka miala powstac.ugrupowania ktore istnieja nie potrafia sie dogadac ba walcza przeciwko sobie.ugrupowania te sa wlasnoscia samozwancow ktorzy w ugrupowaniu nie dopuszczaja do dyskusji i sa panami zycia i smierci.

Komentarz został ukrytyrozwiń
red
  • red
  • 06.03.2012 06:41

Na pewno się wykolei ,tylko pytanie ; czy wykolei się sam ,czy mu pomożemy się wykoleić!

Komentarz został ukrytyrozwiń
antek patelmitrz
  • antek patelmitrz
  • 06.03.2012 05:45

jaki rząd taka kolej,ciekawe kiedy rząd Tuska się wykolei.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.