Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

23624 miejsce

Polska zapłaci 10 tysięcy euro wydawcy "Angory"

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-10-06 15:25

Trybunał Praw Człowieka skazał Polskę za naruszenie prawa do wypowiedzi i informacji, gwarantowanych przez Europejska Konwencję Praw Człowieka. Skarb państwa ma wypłacić wydawcy tygodnika dla dzieci ponad 10 tysięcy euro odszkodowania i zadośćuczynienia za poniesione straty moralne.

Skarżący jest właścicielem wydawnictwa, które wydaje tygodnik "Angora" i dodatek dla dzieci "Angorka". W tym ostatnim skrytykowano kampanię reklamową producenta chipsów. Firma Star Foods na opakowaniu użyła stwierdzenia, że bohater znanej kreskówki, pies Reksio jest mordercą. Gazeta, chcąc zwrócić uwagę na niestosowność tego typu chwytów reklamowych napisała w opublikowanym komiksie "Nie martw się - też bym był mordercą - gdybym jadł to świństwo".
Producent złożył skargę do sądu o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o jakości produktu. Polskie sądy uznały rację producenta chipsów i zasądziły karę dla wydawcy.

Ten nie dał za wygraną i zwrócił się do Trybunału w Strasburgu. Zdaniem sędziów Trybunału polskie sądy przyjęły błędną interpretację. Według nich, pismo dla dzieci nie informowało o jakości produktu, lecz krytykowało prowokującą reklamę, która nie powinna być użyta, mając na uwadze dobro dziecka. Sędziowie jednogłośnie stwierdzili, że Polska naruszyła artykuł Europejskiej Konwencji gwarantujący prawo do wolności słowa i wyrażania poglądów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.