Facebook Google+ Twitter

Ponad 100 nieprawidłowych lądowań przed katastrofą w Smoleńsku

Jak informuje Polskie Radio z danych zapisanych przez polski Rejestrator Szybkiego Dostępu wynika, że przed katastrofą smoleńską piloci Tu-154M wielokrotnie popełniali błędy podczas podchodzenia do lądowania.

Szczątki samolotu na miejscu katastrofy w dn. 10 kwietnia 2010 / Fot. http://www.prsteam.net/ PRSteam.net / CC BY 2.5 PLWedług Macieja Laska przewodniczącego Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, który zajmuje się wyjaśnianiem katastrofy smoleńskiej przyczyną jej były błędy pilotów w wykonywaniu podejścia do lądowania, również zaniedbania dokonane przez dowódców oraz przekazywanie przez kontrolerów z wieży w Smoleńsku nieprawidłowych informacji.

Prawdopodobnie piloci Tu-154M ignorowali alarmy systemu TAWS. Od 2008 roku do dnia katastrofy urządzenie zapisało około 125 alarmów TAWS, generowanych, gdy samolot podchodzący do lądowania zbliża się do powierzchni ziemi. Urządzenie TAWS wysyłało ostrzeżenia nawet podczas lotów na prawidłowo wyposażone lotniska cywilne. Alarmy zostały zostały zapamiętane w systemie. Według opinii Macieja Laska wskazywało to na bardzo niskie kompetencje wykonywania lotów w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (9):

Sortuj komentarze:

Tusk wydał polecenie aby grupa Laska udowodniła winę pilotów.Tusk zrzuci odpowiedzialność na zmarłych pilotów, gdyż nie mogą się bronic, sam uniknie odpowiedzialności karnej za zaniedbania własne i swojego rządu. Tusk poprzez obcinanie pieniędzy na wojsko spowodował zaniechanie systematycznych szkoleń.Tuska należy oskarżyć i przykładnie skazać na długotrwałe wiezienie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wszystkiemu winny Tusk co za glupie rozumowanie tzn. ze Tusk mjal jezdzic do pulku i osobiscie wysylac pilotow na szkolenie?przeciez od tego sa dowodcy pulku co nie wiedzieli ze w/w piloci ignorowali system TAWS i to az ponad 100 razy pytam sie wiec kto zezwolil tym pilotom na wykonanie lotu do Smolenska?
Zaniedbania szkolenia pilotow siegaly juz za czasow rzadow PiS.A przyslowie"Polak zawsze madry po szkodzie" niestety w tym przypadku to sie sprawdzilo.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Grzegorzu ,ja wiem ,że Pan wie. Przepraszam,że się wtrąciłam .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pani Elżbieto - wiem, że tak było, a to pytanie było skierowane do pana Konopki.

- Czekam na jego odpowiedź na temat osób, które w sposób przestępczy obniżyły standardy szkolenia pilotów i powinny za to ponieść pełną odpowiedzialność.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Według opinii Macieja Laska wskazywało to na bardzo niskie kompetencje wykonywania lotów w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego.- a pan Lasek skąd ma takie informacje?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nie , Panie Grzegorzu
za czasów ministra Aleksandra Szczygło i IV RP .

Komentarz został ukrytyrozwiń

I to za czasów Tuska przestali się szkolić na symulatorze?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Katastrofa Casy wydarzyła się za rządów Tuska. Wszelkie plagi dotykające nasze państwo mają miejsce pod czujnym okiem i nadzorem ekipy z Platformy Obywatelskiej.
Dewizą tego obozu władzy jest - najwartościowsi Polacy nie maja prawa uczestniczyć w działalności publicznej i pełnić funkcji, która uniemożliwi Tuskowi realizacje całkowitego uzależnienia gospodarczo-politycznego Polski.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dramatycznym ostrzeżeniem była katastrofa Casy . Nie wyrażono zgody na dymisję śp generała Błasika .
W 36 Pułku działo się źle . Zaniechano szkoleń w Rosji bo rusofobia wzięła górę .
Nonszalancja trwała od 2005 roku .Wspomnę też wyprawę do Gruzji .Pilot zbesztany na mównicy sejmowej , straszony sankcjami popadł w chorobę .
Na prowizorce nie " uleci " się daleko . Tragedia 2010 r to efekt wieloletnich zaniedbań .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.