Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

14935 miejsce

Popkulturowe symbole lat dziewięćdziesiątych

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2012-05-09 10:49

Lata 90. do dziś kojarzą się nam niemal wyłącznie z kultowymi serialami młodzieżowymi - "Beverly Hills 90210", czy "Słoneczny Patrol", w których piękni i młodzi Kalifornijczycy uosabiali dążenia i pragnienia nastolatków na całym świecie.

Także w modzie panowały wtedy nowe trendy, które częściowo są widoczne i dzisiaj. Top modelki tamtego okresu zyskały nieprzemijający status gwiazd i są ciągle obecne w show-biznesie. Czy moda na motywy z lat 90-tych powraca?

Moda lat 90. była trochę zwariowana, kolorowa i… lekko kiczowata. Dziś wciąż żywe są modowe hity tamtego okresu: legginsy, sportowe bluzy i buty, skórzane kurtki, jaskrawe kolory - wystarczy wyjść na ulicę by znów się na nie natknąć.

Moda

W latach 90. narodziło się zjawisko, które przeżyło swój rozkwit, ale i schyłek w tym okresie. Szczyty popularności osiągnęły pierwsze - i jak uznają eksperci z branży - jedyne prawdziwe top modelki - Claudia Schiffer, Christy Turlington, Cindy Crawford, Naomi Cambell, Eva Herzigova, Linda Evangelista. Nazywane ikonami mody, stanowiące wzór dla milionów kobiet na całym świecie, osiągnęły status wcześniej (i później) modelkom niedostępny. Ich nazwiska przeszły do historii show-biznesu razem z nazwiskami sław kina i sportu. Warto wspomnieć, że ówczesne gwiazdy wybiegów wyglądały nieco inaczej niż współczesne modelki - promowały zdrowy tryb życia i kult wysportowanej kobiecej sylwetki - owszem były szczupłe, ale nie chude. Nie zmienia to jednak faktu, że ich wizerunki są do dziś wykorzystywane w licznych kampaniach marketingowych znanych marek modowych. Za przykłady mogą tu posłużyć: kampania Dolce & Gabbana z udziałem Evy Herzigovej, Naomi Campbell i Claudii Schiffer, sesja Claudii Schiffer dla marki Guess, czy też udział Lindy Evangelisty w reklamach Chanel.

Na obecne tory świat mody skierowała jednak inna kobieta, która została dostrzeżona już w połowie lat 90. Kate Moss, bo o niej mowa, prezentowała swoisty, niespotykany wcześniej w kampaniach modowych, styl. Jej image, będący mieszanką elegancji i mody ulicznej, odzwierciedlał niepokorny charakter modelki. Był również wyrazem buntu młodzieży z przedmieść Londynu. Dodajmy - buntu, który inspirował kreatorów tej klasy, co Alexander McQueen, Calvin Klein czy Vivianne Westwood. Kate Moss do dzisiaj daje natchnienie projektantom pozostając na samym szczycie popularności. Moda na wykreowany przez nią ideał piękna nie ustaje, a sama Kate ciągle pojawia się w nowych kampaniach. Aktualnie możemy ją oglądać w reklamach marki Mango.

Seriale

Lata 90. to również moda na cotygodniowe śledzenie losów bohaterów popularnych seriali. W „Beverly Hills 90210”, czy „Słonecznym Patrolu” niebanalnych postaci pierwszego i drugiego planu, jak wiemy, nie brakuje. Miłość i przywiązanie widzów do bohaterów z tamtych lat przyczyniają się do ciągłej ich obecności na ekranach TV w starych i nowych produkcjach.
(Paulina Śliwińska)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.