Facebook Google+ Twitter

Postacie z bajek przestrzegają przed narkotykami

Czy po 10 latach wszystkie polskie stacje telewizyjne ponownie połączą swe siły i w ramach antynarkotykowej kampanii społecznej wyemitują jednocześnie film animowany pt. „Tajemnica zaginionej skarbonki”?

 / Fot. www.szczecin.kwp.gov.pl/0url01/profilaktyka/1718/14 czerwca 1998 r. o godz. 16.30 rozpoczęła się emisja niezwykłego, 30-minutowego filmu animowanego. Był elementem kampanii społecznej, przestrzegającej młodzież przed konsekwencjami zażywania narkotyków. Aby uatrakcyjnić przekaz, twórcy zgromadzili plejadę gwiazd: Królika Bugsa, Kubusia Puchatka, Smerfy, Kermita, wiewiórkę Alvina, Garfielda, Alfa… Znane i lubiane postacie bajkowe występowały jako pomocnicy Kasi – młodszej siostry Michała. Pomagały jej w ratowaniu brata przed grożącym mu uzależnieniem od narkotyków. Młodsi i starsi telewidzowie obserwowali chłopaka, który dla zaspokojenia głodu narkotykowego postanowił ukraść pieniądze ze skarbonki siostry. Dowiadywali się, jak rozpoznać objawy uzależnienia i jak z nim walczyć.

„Gwiazdozbiór” bajkowych postaci skutecznie przyciągnął dzieci przed telewizory. Dodatkowo polskie stacje telewizyjne postanowiły wyemitować ten film jednocześnie. Telewizja publiczna, telewizje komercyjne… - na wszystkich kanałach ta sama bajka w tym samym czasie antenowym (tylko Polsat rozpoczął nadawanie z kilkunastominutowym opóźnieniem). To wyjątkowe wydarzenie medialne zostało wcześniej nagłośnione m.in. we wszystkich serwisach informacyjnych, co zaowocowało wysokimi wskaźnikami oglądalności „Tajemnicy zaginionej skarbonki” i przyczyniło się do sukcesu tej istotnej części kampanii antynarkotykowej.

Obecnie film ten jest wykorzystywany przez szkoły jako pomoc na lekcjach profilaktycznych dotyczących nałogów. Korzystają z niego również ośrodki terapii uzależnień.

Dziś narkotyki wydają się jeszcze większym zagrożeniem dla młodzieży. Są łatwiejsze do zdobycia i częściej korzysta się z ich "pomocy", aby lepiej bawić się na imprezach lub uciec od problemów. Czy stacje telewizyjne powinny powtórzyć wydarzenie sprzed 10 lat w czerwcu 2008 r.? Czy są w stanie przerwać wojnę o widza i na pół godziny przestać ze sobą konkurować? Czy potrafią chociaż na 30 minut zrezygnować z hasła „koniec grzecznej telewizji”, żeby wspólnie i wspaniałomyślnie uczynić coś wyjątkowego dla dobra dorastających nastolatków?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Bardzo brawo - "Narkotyki - patyki!"

Komentarz został ukrytyrozwiń

fajne:D

Komentarz został ukrytyrozwiń

według mnie powinno się to powtarzać, to bardzo istotna sprawa by od najmłodszych lat uczyć dzieci co jest dobre, a co złe

+za tekst

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.